Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - johnlund

Sider: [1]
1
Det gule engine symbol begyndte at lyse under kørsel på motorvejen og vedblev med at lyse. Kørte ind på en holdeplads og slukkede motoren. Da jeg startede lyste enginesymbolet vedvarende og meddelelsen engine fault repair needed...dukkede op. Jeg havde en smule olie som jeg hældte i og kørte stille hjem og holdt øje med temperaturen. På et tidspunkt forsvandt engine fault meddelelsen og kun engine symbol lampen lyste vedblivende. Så fyldte jeg olie op til max på målepinden. Ved næste kørsel slukkede engine symbol lampen og alt er nu ok. Jeg kører til 10.000 km eftersyn og service løbende og undrer mig over at bilen kan være løbet tør for olie. Nu skal jeg checke mine værkstedsregninger og se hvad de har lavet...hvis de har lavet noget overhovedet.

2
Motor og Transmission / Sv: Utæt ved knastaksel
« Dato: 01. Juni 2024, 11:53 »
Jeg havde en utæt motor, da mekanikeren fyldte en letflydende olie på min gamle Peugeout 406. Den tabte alt olie på kort ingen tid, måske en uge. Jeg fyldte 2KR og en tykflydende olie på. Det hjalp. Motoren var tæt siden. Jeg købte 2KR hos AABC i Sønderborg. Det var en billig reparation. Gamle motorer og pakninger kan få problemer med utætheder ved de nye tynde letløbsolier af 0W40 typen. Motoren blev aldrig utæt igen. men jeg holdt mig væk fra 0W40 olier. I min Peugeout 508 fra 2012 bruger jeg Shell Helix 5W30.

Sider: [1]