Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - Charles

Sider: [1] 2
1
Motor og Transmission / RE: Problemer i frostvejr med 406 TS4
« Dato: 16. Marts 2018, 15:37 »
Mærkeligt....for Peugeot har engang indkaldt bilen til at få opdateret netop dette system, uden at de forklarede mig hvorfor, jeg kunne blot se en hvid ledning trukket ud til luftventilen for olie påfyldning (1) måske noget varme eller en trykføler....
Det må Peugeot vide, det er åbenbart ikke noget som bliver tjekket til de +5 og +10 service den jævnligt har været til....
tak for hjælpen, jeg var parat til at sælge den inden næste vinter;)

2
Motor og Transmission / RE: Problemer i frostvejr med 406 TS4
« Dato: 16. Marts 2018, 14:27 »
Reg. nr på den er UU 53 466 :o

3
Motor og Transmission / Problemer i frostvejr med 406 TS4
« Dato: 16. Marts 2018, 05:37 »
Da jeg kørte på arbejde i 8 graders frost, fik jeg alarm på lav oliestand efter 15 min. kørsel på motorvej, de viste sig at olie påfyldnings prop og pakdåsen bag svinghjulet var trykket af sammen med olien, formenligt pga. overtryk i motorens krumtaphus, formeneligt fordi udluftningen var frosset til mener Peugeot.
Motoren blev lavet på det lokale værksted som ikke kender noget til denne udluftning.
Er der nogen som har erfaring med dette problem, for jeg tør næsten ikke køre i frostvejr.

4
Motor og Transmission / RE: Motor fejl, anti pollution fault
« Dato: 19. August 2015, 09:45 »
Min 406 2,2 2002 led også af denne fejl, som blev ved med at komme igen, for nogle år siden, hos peugeot i lyngby fandt de hurtigt ud af at det var en defekt tændspole (der er en for hver cylinder) efter udskiftning af denne, kørte bilen igen som en drøm.
Det kan godt blive dyrt at vælge et billigt værksted, har jeg fundet ud af, for da den senere begyndte at sige nogle ireterende knirke lyde under manøvrering, mente "Din bil Partner" efter en længere undersøgelse, at det var min gearkasse som var nedslidt og de kunne skifte den til en anden brugt for 12.000.00 kr, hos peugeot i lyngby fandt deres lærling ud af at det var et tårnleje til 200,00 kr der var defekt.

5
Peugeot snak (arkiv) / RE: antiforureningssystem
« Dato: 25. Februar 2012, 08:00 »
Min 406 2,2 har også lidt længe af denne fejl som kom og gik med måneders mellemrum, men hos peugeot i Lyngby konstaterede de hurtigt at det var en defekt indsprøjtnings dysse, det kostede omkring 2000 kr at få skiftet, advarsels lampen lyser når den forurener for meget. :o

6
Peugeot snak (arkiv) / RE: Dæk beregner
« Dato: 30. Januar 2009, 17:44 »
Du kan finde en dæk beregner på:
http://www.fensmark-trailer.dk/daekb.html
Hilsen
Charles

7
Peugeot snak (arkiv) / RE: HÅRD kobling 307 (2,0)
« Dato: 28. August 2008, 18:27 »
Nu er det som regel sådan at det ikke er koblingen som bliver slidt først, men derimod trykfoden som bliver hård og genstridig, men man skifter begge dele, når bilen aligevel er skilt ad.

8
Peugeot snak (arkiv) / RE: Har brug for jeres råd/erfaring
« Dato: 31. Maj 2008, 22:32 »
Ja din motor er nok færdig, fordi du har kørt med vand kondens i olien, som har samlet sig i løbet af vinteren, når du så køre lange ture fordamper vandet og oliestanden bliver for lav, det er ikke for sjov at der er sat en rød olie advarsels lampe i bilen, men når den lyser er det ofte for sent.
Når man er bilejer er det vigtig at få skiftet olie og oliefilter en gang om året og tjekke olie pinden en gang om måneden, dumt og dyrt sted at spare.

9
Peugeot snak (arkiv) / RE: Bagbremser på en 407
« Dato: 31. Maj 2008, 22:09 »
Sådan var mine bremser også efter at de var skiftet hele vejen rundt og jeg sendte den retur til værkstedet, det var bare en latterlig fjumre fejl af mekanikeren og han måtte give kage til værkstedet, jeg fik desværre bare ikke af vide hvad han havde lavet forkert, men pedalen skal jo være hård som sten på midten og ikke være blød og synke ned mod bunden når man træder på den.

10
Peugeot snak (arkiv) / RE: luftmængde måler
« Dato: 26. Maj 2008, 13:51 »
Du har en luftmængde måler siddende lige foran dit gasspjæld, den kan være snavset eller i stykker, den måler den mængde luft der kommer ind, og fortæller til styreboksen hvor meget benzin den skal give, rens den med en pensel og lidt benzin...
Det kunne jo være det..

11
Peugeot snak (arkiv) / RE: Stabilisator forbindelser
« Dato: 26. Maj 2008, 06:34 »
Alle dine hjul er forbundet til en stabilisator med nogle stabilisator forbindelser (kødben) og det er en sliddel som skal efterses og skiftes ligesom andre sliddele, de er ikke ret dyre, kan købes uorginale og er rimelig nemme at skifte.
De er konstrueret ligesom en styre/bære kugle, med en kugle inde i et rundt hul, som passer præcis sammen, hvis kuglen er slidt, er den blevet for lille til det hul den sidder inde i og derfor opstår klonkelydene.

12
Peugeot snak (arkiv) / RE: Pollenfilter
« Dato: 26. Maj 2008, 06:10 »
Hvis der ikke er flow på ventilationen, kan det meget vel være pollenfiltret som er stoppet og skal skiftes, da luften bliver suget igennem dette, før den bliver kølet ned og sendt ud i kabinen.
Hvis der er flow på ventilationen, men ingen køling, skal systemet efter ses for læk og efterfyldes med kølevæske.

13
Peugeot snak (arkiv) / RE: overløbsslange
« Dato: 17. Februar 2008, 20:19 »
Min afløbs slange er også næsten stoppet, så den dugger lige i starten hvis jeg køre korte ture, jeg har ledt og ledt med lys og lygte for om jeg kunne finde den, kan du ikke beskrive lidt mere præcist hvor den sidder, går ud fra at det kun er en tynd sort gummi slange som jeg skal kigge efter:-)

14
Peugeot snak (arkiv) / RE: 406 klimaanlæg driller
« Dato: 17. Februar 2008, 20:10 »
Her om vinteren skruer min 406 heller ikke op for blæseren for at give varme, men så trykker jeg bare lidt på + knappen, det tar 1 sek. fed vogn, jeg nyder hver en tur jeg køre, med varme i læder sæderne, regnsensor og 160 hk og den køre længere på literen en min gamle 1,8 Mondeo som der ikke var aircon i, slap af og nyd livet menneske, den perfekte bil bliver aldrig opfundet, men øj hvor er den tæt på;-)

15
Peugeot snak (arkiv) / RE: Tikken/dieselagtig lyd fra motor
« Dato: 03. September 2007, 20:50 »
Hvis den "tøffer" ud igennem udstødningen, når bilen står i tomgang er der brændt en ventil.......
Udstødningen skal lyde som en hel jævn pludren.....

Sider: [1] 2