Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - Fibr

Sider: [1] 2
1
Det er jeg desværre ikke klar over, men mon ikke det er MAP sensoren der menes, jeg ved bare ikke hvor den sidder :-)

2
Hej, den er svær at starte og den går i stå hvis man ikke hjælper den, motor kører som den skal når først den er i gang. Har fået udlæst følgende fejl :
"Periodisk fejl , signal fra indsugningsrør tryksensor forbindelse"  , er der nogen der ved hvad den fejl er , er det sensoren eller forbindelsen til den der er defekt og ved nogen hvor den sensor sidder på motoren/en henvisning til en hjemmeside hvor man kan se placeringerne i motorrummet.

3
Den elektroniske styring til blæsermotoren er defekt og skal repareres/udskiftes.

Fjern den sorte beklædning under handskerummet ,så er der frit udsyn til blæseren.
Afmonter ledningerne på blæseren og de 3 skruer der holder blæserhuset og blæserhuset kan tages ud.
Fjern de to skruer der holder blæsermotoren i huset og træk motoren ud af huset.
Tag reguleringen ud af huset og sæt den nye i.

Man kan købe 2 transistorer MJ 11015 ved bla. Conrad Electronic i Tyskland eller hele styringsenheden på Ebay , søg efter Peugeot 644178 (res.del.no. på styringen).Der er ikke den store prisforskel hhv. ca. 100 og 200 kr og det er meget lettere og hurtigere at udskifte hele styringen i blæserhuset , ca. ½ times tid.

4
Peugeot snak (arkiv) / RE: Rep af 1998 406 fjernbetjening
« Dato: 04. November 2012, 16:41 »
Ja og jeg har synced den op til bilen igen på en måde der før har virket, så mit bedste gæt er at det må være en periodisk fejl i fjernbetjeningen.

5
Peugeot snak (arkiv) / RE: Rep af 1998 406 fjernbetjening
« Dato: 04. November 2012, 15:24 »
Tak  :-)

6
Peugeot snak (arkiv) / Rep af 1998 406 fjernbetjening
« Dato: 04. November 2012, 13:51 »
Hej , er der nogen der kender et sted hvor jeg kan få tjekket/repareret min nøgle/fjernbetjening til centrallåsen ?

7
Peugeot snak (arkiv) / Elbagrude 406 st.car
« Dato: 24. Januar 2012, 22:38 »
Hej , har lige udkæmpet en større kamp for at få min elbagrude til at virke igen.
Følgende fremgangsmåde kan benyttes :
Hvis lyset i kontakten til elbagruden lyser når den er tændt er sikringen i motorrummet ok og der kommer spænding ud af relæet til elbagruden, lampen sidder på udgangen af relæet.
Hvis der er 12-14V målt på terminalerne på elbagruden er tråden i ruden afbrudt.
Hvis der er under 12-14V målt på terminalerne på elbagruden , f.eks 5-8V , tjek stelforbindelsen på den ene terminal på elbagruden.Hvis stelforbindelsen er ok så kan det være at + til elbagruden er knækket hvor den kommer ud øverst i venstre hjørne af taget ved bagklappen.Mål spændingen her med en spids målepind på voltmeteret ved at stikke den gennem isoleringen på + til elbagruden så langt inde under taget som muligt.
 Hvis der er under 12-14V , f.eks 5-8V her , så sidder der 2 multistik under fodstøtten på gulvet i førersiden.Der er et rødt og et sort stik , i det sorte stik er der en tyk grå ledning , den går til elbagruden.Tjek om  stikbenene på den grå ledning i multistikket er sorte/brændte eller om plasticen har været varm/smeltet .Mål evt. spændingen på den grå ledning der kommer oppe fra relæet på begge sider af det sorte multistik med elbagruden tilsluttet og tændt, hvis der er 12-14V på grå ledning oppe fra relæet og under 12-14V , f.eks 5-8V på den anden side af det sorte multistik så er der en dårlig forbindelse i multistikket.Rens stikbenene på de grå ledninger med en lille skruetrækker og kontaktrens , hvis det ikke er nok så lod en ledning fra den grå ledning der går ind i multistikket til den grå ledning på den anden side af multistikket.
I motorrummet sider en 25 eller 30A sikring til elbagruden.
Relæet til elbagruden er et stort gult relæ der sidder sammen med andre relæer oppe under instrumentbordet i venstre side , helt ude til venstre bag sikringsboksen.Fjern sikringsboksen , den kan skubbes til den ene side og tages ud af dens holder.Gennem det hul det skaber kan man nå relæet med besvær.Relæet er et timerrelæ og kan ikke erstattes med et alm. relæ.
Det røde og sorte multistik sidder bag fodstøtten på gulvet i førersiden.Fodstøtten fjernes ved at skrue følgende ud : en torx skrue i bunden af fodstøtten,en 10mm bolt øverst på fodstøtten, en 10mm bolt der holder grebet til at åbne motorhjelmen og en 10mm møtrik øverst oppe over fodstøtten, den sidder inde i et sort plastrør.

8
Peugeot snak (arkiv) / 406 3,0 klimakompressor
« Dato: 20. Marts 2009, 21:44 »
Hej , er der nogen der har et godt tip til hvor jeg køber en klimakompressor billigst ?

9
Peugeot snak (arkiv) / ujævn gang 3,0 V6 ES9J4 1998
« Dato: 05. Juni 2008, 22:43 »
Har nogen en god ide ?, den har små udsættere i tomgang,mest når den er kold.Ved acceleration er der ingen udsættere.Ved konstant fart,f.eks. 80 km/t mærkes udsætterne igen !
Tændrør og kabler er nye , den viser igen fejlkoder ifølge peugeot værksted.

10
Peugeot snak (arkiv) / 406 3,0 1998 es9j4 udsættere
« Dato: 01. Maj 2008, 12:38 »
I tomgang er der små udsættere,mest når den kold ,men også når den er varm.Den starter perfekt og er er intet at mærke når jeg kører.Den er tjekket på aut.værksted,tændrør/kabler skiftet uden virkning,motortest viser ikke noget !

Er der nogen der har en god ide :-)

11
Peugeot snak (arkiv) / Pæreskift i AC panel i 1998 406 ts6
« Dato: 21. Marts 2008, 11:53 »
Hej , er der nogen der ved hvordan jeg tager det panel ud så jeg kan skifte pærer ?

12
Peugeot snak (arkiv) / RE: Fugt under bagsæder i 406 st car
« Dato: 16. Marts 2008, 17:40 »
Sagde du akvarium, jeg overvejede at udsætte karper  ;)

Spørg til side , har du en 406 så tjek de propper,mine så fine og tætte ud og var smurt ind i sealer,MEN ved fjernelse af sealeren var der pivrustent underneden,et halvt år mere og der havde været hul i bunden.
Gør det grundigt rent og grundmal,sæt propperne i igen i Sikaflex fugemasse så tror jeg det duer.Tak for info til jer der bidrog.

13
Peugeot snak (arkiv) / Fugt under bagsæder i 406 st car
« Dato: 10. Marts 2008, 21:03 »
Hej , er der nogen der ved om det er en "almindelig" fejl at der er fugtigt under bagsæderne ? , hvis ja er der så et gæt på hvor det kommer fra.Jeg kan ikke se nogle huller/sprækker i bunden :-(

15
Peugeot snak (arkiv) / Diagnose tester 406 3,0 V6 D8 1998 ?
« Dato: 22. Februar 2008, 17:43 »
Hej , er der nogen der ved hvad man kan bruge af diagnose tester/kode læser til sådan en "halvgammel" bil ? , jeg har fået af vide at den ikke bruger ODBII protocol,men den har det 16 bens ISO stik hvor kun ben 11 mangler.

Sider: [1] 2