Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - origo

Sider: [1] 2 3 4
1
Peugeot Snak / flateblade visker til en 406
« Dato: 03. Oktober 2013, 12:53 »
Er der nogen der har monteret flade visker (flateblades dem uden stålramme) på en face liftet Pug 406? Har købt for et stykke tid siden og de virker elendigt.....de trykker ikke på midten så de efterlader en bred stribe...

Nu troede jeg bare at det var nogen dårlige visker... men så ser jeg i Valeos katalog at man slet ikke kan få de flade til en 406.... selvom de findes i samme størelse til andre biler...

spørgsmålet er så om det fordi bilen er for gammel til at komme med i deres katalog (405 er med)... eller er det fordi forruden har en uheldig krumning der gør at de ganske simpelt ikke kan sidde ordentligt?

2
Peugeot snak (arkiv) / RE: Næsten alle lamper lyser - 206
« Dato: 11. December 2010, 11:21 »
kig om der ikke skulle være vand i bunden af bilen altså under køre/passagerer sæde. Min gjorde det samme pga. et stik hvor der var vand i

3
Peugeot snak (arkiv) / RE: 306 larmer
« Dato: 07. December 2010, 17:35 »
relativt simpel problem, hvis du selv kan fixe det. Det er mellemlejet der sidder i din højre trækaksel, altså midt på stangen.  Du kan se hvor smadret det er hvis du piller trækakselen af, og så har du to muligheder, købe en ny trækaksel eller leje, det er et ganske alm. leje til en halvtreller, men ikke hvis du spørger peugeot, så køster det straks 300kr + moms..o

4
Peugeot snak (arkiv) / RE: manifold tryk
« Dato: 06. December 2010, 17:49 »
så kan det kun være en af indsprøjtningsdyser der har sat sig/gået i stykker.... ja med mindre du har en utæthed andre steder.... det kan selvf. også være en styring  men ... mon dog? der er mange måder du kan tjekke det på... fx se om alle tændrør har samme farve, eller pil dyserne af og se om en af dem er utæt.... husk at have tænding på så der er tryk på manifolden..

5
Peugeot snak (arkiv) / RE: 306 larmer
« Dato: 06. December 2010, 17:41 »
er det når du kører eller over bump eller.... prøv at forklare det bedre...  skraber... er det knirkelyd eller mere skurren? og som sagt kommer det ved bestemte hastigheder?

6
Peugeot snak (arkiv) / RE: Begge bagdøre "deadlocked"
« Dato: 02. December 2010, 12:45 »
det kunne jo være det var en salgsparameter, dvs forskellen mellem en 3 og 5 døres model, og ville du have en 5 dørs model skulle du betale ekstra for at få dem låst op :)

men ellers lyder det fornuftig med de 20 minutter, har endda hørt at det var en time man skulle vente på at man var sikker på at den restartede, så vær på den sikre side.

pøj pøj

7
Peugeot snak (arkiv) / RE: Begge bagdøre "deadlocked"
« Dato: 01. December 2010, 11:17 »
Ja - det er mega underligt. Jeg mistænker også mine batterier i min fjernbetjening, fordi jeg synes godt nok at den har modarbejdet mig de sidste par dage. Den virker meget ustabil og virker kun af og til. Der står dog intet i displayet i kabinen om at batteriet er lavt.

Er det ikke CR2016 3V man skal bruge?

/Simon[/quote]

jo det er det nok, men tænkte også at det kunne være computeren i bilen der er gået i vinterhi. Så det jeg tænkte på var om det måske hjalp at pille bilbatteriet af, for netop at genstarte styreenheden til din centrallås.

9
Peugeot snak (arkiv) / RE: Sort røg
« Dato: 30. November 2010, 22:26 »
lav en 4-gas måling eller check din lambda-sonde med voltmeter, den skal hoppe fra 0,2 til 0,8v mener jeg det er og falde helt ned hvis du giver den gas. ellers søg på youtube  der er mange gode fifs til hvordan man let kan tjekke den! du kan også tage signal ledningen (+) fra din lambdasonde og kortslutte den (sætte på stel) og høre om motoren tager til eller falder i omdrejningerne i tomgang

10
Peugeot snak (arkiv) / RE: Begge bagdøre "deadlocked"
« Dato: 30. November 2010, 22:12 »
hmmm vidste ikke at det overhovedet kunne lade sig gøre hmmm, men hvis du har fulgt din instruktionsbog osv og det stadig ikke hjælper så prøv evt at tage strømmen af batteriet i et par min...  Men ellers giver det ikke meget mening at man ikke kan låse den udefra hvis bilen er i ulåst tilstand dvs knoppen eller hvad det nu er på en 307 ikke er trykket ned. Den skal da kunne åbnes alene af sikkerhedsmæssige årsager....?!?

11
Peugeot snak (arkiv) / RE: Servostyring på en 106 xsi 1,6
« Dato: 27. November 2010, 22:09 »
hvis der i det hele taget er servo på den, så der det mekanisk (hydraulisk). Det skulle ikke være svært at finde beholderen.

12
Peugeot snak (arkiv) / RE: Automatisk katastrofeblink
« Dato: 26. November 2010, 10:47 »
om sommeren ja, ingen problem... men nå bilen i forvejen ryster meget, abs får den til at vibrere og de få gange den napper i underlaget under en nedbremsning, fordi den lige kan finde noget friktion.... jeg tror det er det der får den til at sætte til.... på turen imorges sat den til 6 gange. Men ok jeg kører heller ikke 50 på en snebelagt kørerbane...  nå må se om jeg kan pille den af...

13
Peugeot snak (arkiv) / Automatisk katastrofeblink
« Dato: 25. November 2010, 10:12 »
Nu kører jeg meget på de små veje til og fra arbejde og der får jeg jævnligt brug at bremse hårdt op, især her i vintermåneder, men det der egentlig er et lille irritationsmoment på min daglig rute er katastrofeblinket der hele tiden slår til , og det bliver kun forstærket af at man bremser ned ad en stejl bakke. Kan man på en eller anden måde slå det fra? mener ikke det kører på en seperat sikring for så var det jo en mulighed

mvh Janus

14
lytter lige med... Min gør det blot max ca ½ minut efter koldstart. Den oser meget samt hugger i motoren når den får gas. Startede med antipollution fault, men nu forsvandt fejlen på displayet men den opfører sig stadig underligt, skal forbi en kammerat der har en bosh multitester for jeg er sikker på at den har lagret en masse fejl..... begyndte på det i øvrigt efter undervognsvask :S   har tjekket temperaturføleren og det er ikke den... bilen er i øvrigt en 406 1,8 16v benzin (samme motoropbygning 2.0 )

15
Peugeot snak (arkiv) / RE: AC som køre konstant er bedst
« Dato: 09. Maj 2010, 21:25 »
tjaaa... 2 gange om måneden skal det kører for det mekaniske ikke går i stykker.... der er bl.a. noget olie der skal rundt i systemet for at de ikke ruster/sætter sig...  At man anbefalder at det kører konstant er fordi at ellers kan der dannes svamp / gro bakterier osv på fordamperen inde i bilen og det giver lugtgener men også kan være sundhedsskadeligt...   men AC ta' sådan set ikke skade af at kun blive tændt de 2 gange/mdr.

Sider: [1] 2 3 4