Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - tonnyhaunstrup

Sider: [1]
1
Undervogn / Anhængertræk, hvormeget kan det holdes til ?
« Dato: 17. September 2017, 08:45 »
Hej, jeg er i den situation, at jeg har været med i harmonika sammenstød og har efterfølgende fået problemer med lænden, altså personskade.
Forsikringsselskabet har afvist at ulykken er skyld i dette, grundet at vi har fået et beskedent skub, de har simuleret det til ca 6-9kmt, vi er ramt med. Jeg er uenig.
Vi kører i en Peugeot 307 st.car med fastmonteret anhænger, der er godkendt til at trække 1400kg, som blev bøjet op og skubbet ca 10cm indtil kofangeren, som også tog skade. Så er mit spørgsmål, nogen der ved hvor man kan finde dokumentation for hvormange tons tryk et anhængertræk kan klare/er testet/beregnet til at kunne klare, inden det giver efter ?
Tænker at det er godkendt til at trække 1400kg, ergo kan det klare en nødbremsning med 1400kkg på krogen, plus der sikkert er lagt en sikkerhedsfaktor ind på 50/100%
Håber nogen kan hjælpe
Mvh Tonny

2
Så fik aut. peugeot værksted endelig løst problemet, de har lukket hullet egr ventilen, men nu er der så bare nyt problem som genere mig ! synes den er gået ned i styrke, før kørte bilen rigtig godt, trækkede rigtig godt, specielt ved 18-1900omdrejninger, der tog den virkelig ved, og den var hurtig til at nå 170kmt, men så gik krudten også af den, - den kunne hurtigt overhale når man havde  brug for det, men nu.... trækker den helt stille og roligt fra 1000omdrejninger og opad, jævnt hele vejen, ikke mere krudt ved 18-1900omdrejninger. Den slæber sig op på 150kmt også ved den næsten ikke mere end mindre den får 20kilometer.

Så har jeg en teori, ved ikke om der er noget om det, men det bilder jeg mig ind. Jeg har fået den idë at peugeot værkstedet har skruet ca 20hk fra den inde i computeren får at kompensere for at få forureningen ned, som stiger når de lukker lidt ned for egr ventilen. Er ikke mekaniker, men bare træt af værkstedet :-)
Håber der er nogen der kan hjælpe mig, er frustreret over at den ikke trækker rigtigt godt mere :-(

Det skal lige siges at det hele laves på garantien, da det er 2måneder siden vi købte bilen, men den har bare holdt på værkstedet lige siden fordi de ikke har kunne finde ud af at lave den.

3
Citér
huseauto skrev:
Kan ikke førstå at peugeot (autoriserede værksted til peugeot) har ikke fundet fejl.
hvis man laver mange målinger igenem så skulle fejlen dukke op.

hej huseauto, de kan ikke finde fejlen, den melder ingen fejl, og de kan ikke måle noget siger de :-)

4
Hej torben, det snakkede værkstedet godt nok om at man kunne, men så ville den bare sodde hurtigere til i motoren, men tak for svaret, måske det er løsningen, synes bare det er lidt mærkeligt at den skal blænes af, hvorfor er den der så hvis den skal blænes af ?

:-)

5
Hejsa, har en peugeot 06' 307 1,6 hdi 90hk, den starter sådan set fint, men det første minut den er igang i tomgang, hakker den i det, det er ligesom om den mangler diesel engang imellem, eller et cylinder falder ud, selvom en diesel nok ikke kan "falde" ud. Nogle gange ryger den også blå bagud når man starter den, nogen der har stødt på det problem ? - der er skiftet indsprøjtningsdyser og skiftet gløderør og en eller anden egv ventil.

bilen kører ellers perfekt, accelere super og kører rigtig langt på literen ved konstant fart.

- Vi er tæt ved at være der hvor et aut. peugeot værksted giver op, så det er virkelig en ekspert, vi mangler her :-)

motoren har gået 134000km

Sider: [1]