Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - 406user

Sider: [1]
1
Peugeot Snak / RE: Peugeot 406 Coupe
« Dato: 06. Oktober 2016, 15:19 »
Hej Kim.

Ser først dit indlæg nu.
Måske har du allerede fået købt en Coupe.

Jeg købte en for ca et halvt år siden efter lang tids søgen.

Min er en årgang 2002, 2,2 L benzin.

Den har det oprindelige design, som jeg synes bedst om, men det er jo en smags sag.

Min er helt original - har aldrig været stylet, hvilket jeg vil gå uden om.
Det kan efterhånden være svært at finde et eksemplar i DK, der ikke har været stylet.
Derfor er det nok en god ide, at søge i Tyskland.
Min har haft sine første år i Tyskland, og har fuld specifikation.
Mange af dem der er solgt i DK er "spareudgaven".

Jeg gik efter 2,2 udgaven af forskellige grunde, bl.a. er den ca 100 kg lettere end 3,0 udgaven. Disse 100 kg ekstra er jo væsentlig omkring eller foran forakslen.

2,2 motoren er efter min mening meget harmonisk til bilen.

Det er svært at sige hvad du skal passe på. Karosseriet er efter min mening i en fortrinlig kvalitet, og teknisk er det jo langt henad vejen 406 teknik.

Håber det lykkes for dig.

Venlig hilsen
Hans

2
Undervogn / 406 - væske til servostyring
« Dato: 16. Februar 2015, 17:33 »
Hej.

Efter 11 år og 210.000 km trænger servostyringsbeholderen til efterfyldning.

Instruktionsbogen angiver en væske som hedder "DA PR 9730.A1" til de nordiske lande.

Haynes manualen angiver en "ATF D" automatgear olie.

Er der nogen, der ved om man kan blande de to typer, da jeg har "ATF D" på hylden.

Bil: 406 SX4 2,0 benzin

Venlig hilsen

4
Peugeot Snak / Fuglefrø i luftfilter, 406 2,0 sx 2004
« Dato: 08. Juni 2013, 21:01 »
Da jeg i dag ville rense luftfilteret gjorde jeg den overraskende opdagelse, at der i bunden af filterhuset lå en hel del solsikkefrø. ( se billede)  ( jeg tror ikke det virker med billeder her)
Stor var min forbavselse. Min teori er, at det er en mus der i vinterens løb har lavet sig et forrådslager.
Når man ser hvor kringlet vejen er for passage gennem luftindtaget bag forskærmen kan man undre sig meget.
Jeg tror ikke at det er en mår, da der ikke er noget gnavet i stykker.
Det er jo også begrænset hvad der er af plads i tilgangsslange og under filteret.

5
Tak for svar.
Jeg har i går prøvet at rense tomgangsreguleringsenheden efter et tip på en anden side. Den var lidt sort og "snasket". Jeg rensede også sædet hvor den sidder.
Min teori var, at den ikke regulerede ordentlig i startøjeblikket og derfor ikke gav den fornødne gas. Det var som om motoren "snublede" lidt ved start.
Dette har virket - jeg har startet motoren 15 - 20 gange siden og ikke haft problemet overhovedet.
Det er det man kalder en god dag.

6
Bilen kører normalt upåklageligt.
Dog kommer der ind imellem denne fejlmelding ved start. Motoren går så ujævnt i ca 10 sekunder, hvorefter den så går normalt igen. Lampen for motorfejl er stadig tændt. Når jeg standser motoren igen efter lidt kørsel og starter igen slukker lampen efter opstart.

Er der nogen der har et godt råd?

7
Peugeot snak (arkiv) / RE: km/l
« Dato: 01. Februar 2013, 09:32 »
Jeg har en 406 SX4 fra 2004, 2,0 benzin.

Jeg køre let 14 km/l ved blandet motorvej/landevej her i vintertiden.
Om sommeren er forbruget ved samme kørselsture 15 - 16 km/l , og hvis jeg kører økonomisk har jeg været oppe på over 17 km/l.

Sidste år var jeg en tur i Østrig - stort set 100 % motorvej - gennemsnit 14 km/l.

Ved bykørsel kører jeg 11-12 km/l

Med en 1300 kg campingvogn kører jeg ca. 9 km/l !!

8
Peugeot snak (arkiv) / RE: 406 forlygtevasker virker ikke
« Dato: 31. Januar 2013, 15:56 »
Hej.

Som nævnt var de to pumpevinger knækket af.
Som gammel "husflidsnørd" Syntes jeg ikke det var ok bare at kaste en ellers fungerende pumpe bort, så jeg forsøgte at lime de 2 vinger fast til rotorhjulet med en 2-komponent lim. Det lå og tørrede i 2 døgn. Nu har jeg så samlet pumpen igen. Pumpehuset skal pesses sammen - det kan sagtens lade sig gøre med lidt snilde.
Pumpen er nu monteret i 406'eren, og det hele virker ok.

Nok en gang tak for jeres råd.

9
Peugeot snak (arkiv) / RE: 406 forlygtevasker virker ikke
« Dato: 29. Januar 2013, 18:30 »
Tak for jeres indlæg.
Sikringen var ikke sprunget.
Jeg har nu fundet pumpen og demonteret den.
Den kører rundt men de to vinger i pumpehuset er knækket.
Der var et lille fremmedlegeme i pumpehuset. Det er formentlig det, der har forårsaget, at vingerne er knækkede.

Der er nok ikke andet at gøre end at købe en ny pumpe - eventuelt hos en ophugger.

10
Peugeot snak (arkiv) / 406 forlygtevasker virker ikke
« Dato: 28. Januar 2013, 16:54 »
Er der nogen, der har erfaring med forlygtevakeren på en 406'er ( SX4 fra 2004) ?
Forrudevaskeren virker OK.
Er der seperat pumpe til forlygtevaskeren?
Hvor meget skal adskilles for at komme til systemet?

Jeg hører gerne gode råd

11
Peugeot snak (arkiv) / RE: Hjælp kan 406 vejes op?
« Dato: 06. September 2011, 07:29 »
jeg har en 406 SX 4, 2,0. den stod til at måtte trække 1200 kg. Jeg har fået en skrivelse fra peugeot, hvor der står, at den må trække op til 1500 kg. Jeg fik det ændret i registreringsattesten ved et af de regelmæssige syn. Hvis du ikke har trailerkørekort, skal du dog passe på ikke at blive ramt af 50 kg reglen.

12
Peugeot snak (arkiv) / RE: tændrør
« Dato: 17. Juni 2011, 08:51 »
jeg har netop skiftet tændrør på min 406 ( 2004, EW 10 2,0 motor) efter 60000 km. De gamle tænrør så ganske pæne ud. Jeg kan ikke registrere lavere benzinforbrug efter skiftet. Jeg kører gerne 60000 km på det nye sæt.

13
Peugeot snak (arkiv) / RE: 406 tankdæksel
« Dato: 22. April 2011, 14:06 »
Trækwiren kan blive for lang med tiden.
Jeg lagt lidt imellem nede ved håndtaget, således at det kompenserer for den længere wire. Virker ok,

Sider: [1]