Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - cs77

Sider: [1] 2
1
Jeg vil montere short shifter i min Peugeot 308 1.6 Bluehdi 120 fra 2016. Jeg har forsøgt med en justerbar Comcotes short shifter, som ikke passede.
Nogen der kan anbefale et short shift kit?
Eller kan den originale skifter modificeres?

2
Undervogn / RE: 207 hdi styretøj
« Dato: 16. Januar 2016, 11:04 »
Jeg har præcis samme fejl på min egen 207'er. Alle 4 styrekugler er skiftet og mekaniker melder ud at tandstangen skal skiftes.

Jeg har fundet ud af at Peugeot Ullerslev på Fyn renoverer tandstangen for ca. kr. 4000,- inkl. montering. Det skulle være en mere holdbar løsning end at montere en ny tandstang.

Hvad gør man bedst og billigst her?
Er der andre værksteder som tilbyder renovering af tandstangen?
Hvor kan man købe tandstangen billigst? Gerne langt under kr. 4000,- som jeg kunne finde den til.


3
Dagen efter startede bilen i nødprogram og stoplyset virkede igen. Den kunne ikke komme over 1200 o/m. Sneglede bilen til mekanikeren som slettede 3 fejlkoder, som sandsynligvis var fremprovokeret af min afmontering af kontakten. Efter opstart og en 5 km køretur fungerede motoren igen normalt.

4
Peugeot snak (arkiv) / Renset stoplyskontakt - nu lyser motorlampe
« Dato: 21. Januar 2013, 18:04 »
Jeg har afmonteret stoplyskontakten ved bremsepedalen og renset den, da bremselyset blinkede en smule. Efter montering af stoplyskontakten vil motor ikke starte og motorlampen lyser. Starteren kører, men motoren starter ikke.
Jeg har haft plusledning af batteriet i 5 min uden effekt. Alle sikringer i boksen under rattet er ok.

Kan jeg mon nøjes med at sætte en ny stoplyskontakt på, eller skal der sættes tester på, så fejlen kan nulstilles eller noget andet.

Al hjælp er yderst velkommen, tak :o

Vh. Christian

5
Peugeot snak (arkiv) / RE: Samme fejl i 207 1.6 HDi 90 hk
« Dato: 13. Juli 2012, 09:39 »
Hej - jeg har samme fejl i min 207 1.6 HDi. Motoren går ca. hver anden dag i nødprogram i 10-20 sek, herefter normal drift, men stadig med motorlampen tændt.

Kan man spare en ny EGR-ventil ved at rense den eksisterende i stedet?

Hvad effekt har det at afblænde ventilen? Kan dette evt. være løsningen på problemet?

Vh. Christian

6
KHJ - tak for hjælpen, det løste problemet :) Det ledige stik i SHUNT var løsningen. Nu er stereo'en ved at blive installeret.

Vh. Christian

7
Peugeot snak (arkiv) / RE: Hvilken motorolie
« Dato: 04. Juli 2012, 16:23 »
Hej - I forlængelse af trådstarters spørgsmål:

Min 207 1.6 HDi 90 skal have 5W/30 olie i ACEA C2 kvalitet. Men kan jeg også anvende ACEA C3 longlife-olie. Det er lidt dyrere og må alt andet lige være bedre?

"Alm" olie:
http://www.ebay.co.uk/itm/Total-Quartz-Ineo-ECS-5W-30-Motorol-5W30-3x5-Liter-/270879174577?pt=Autopflege_Wartung&hash=item3f11a82fb1

Longlife olie:
http://www.ebay.co.uk/itm/Total-Quartz-Ineo-504-507-LongLife-Motorol-5W-30-3x5L-/390287788454?pt=Autopflege_Wartung&hash=item5adef709a6

Mvh. Christian

8
Citér
LHK skrev:
Jeg har også en 1.6HDI 90HK.

Jeg kører 2 x 56 km landevej med en del bakker og landsbyer inkl. cirka 5 km bykørsel.

Min kører cirka 21-22 km/l, når fartpiloten står på cirka 90 km/t.

Er dine 22.5 udregnet efter computeren eller den gamle metode?

De andre spørgsmål kan jeg ikke svare på.


Kørecomputeren viser ca. 23-24 km/l og ved optankning regner jeg mig frem til 22,5-22,8 km/l.

9
Peugeot snak (arkiv) / Peugeot 207 1.6 HDi 90 - erfaringer km/l
« Dato: 07. Juni 2012, 17:43 »
Hej

Min 207 1.6 HDi 90 kører 2x63 km landevej pr dag. Fartgrænserne overholdes, fartpiloten bruges når det er muligt og jeg har 15" fælge på bilen.

Brændstoføkonomien ved optankning er 22,5 km/l.


1. Kan jeg forvente flere km/l?

2. Kan værkstedet optimere motoren til flere km/l?

3. Hvor langt kører I andre på literen?


På forhånd tak
Vh. Christian

10
Citér
KHJ skrev:
Hvis du kigger på sikringerne i venstre side bag klappen  er der en shunt som sidder vandret  den kan sidde i park eller client mode  og skulle gerne sidde  i client   ved siden af er der et ledigt ben som skulle være tændingsplus   du kan sætter en spadestik på og sætte den der ind i     dit  DAM nr er   11071  skal stå på samme label som lak kode i venstre dør


Hej KHJ

Shunten sidder mellem midterste ben og "client". Der er intet spænding på det overskydende ben (park).

Tekst på førerdør:
1107176
10066
ETSC**
33764464

Kan du byde ind med en uddybende forklaring - jeg er lidt fortabt lige nu ;)

Vh. Christian

11
Jeg kiggede i v.fordør og der stod nogle numre, men intet om DAM, så det er vist bedst at du får stel nr i stedet for: VF3WC9HXC33764464.

Sig til hvis det ikke er tilstrækkeligt.

Vh. Christian

12
Citér
dalle83 skrev:
Citér
cs77 skrev:
Citér
KHJ skrev:
Skriv  DAM nr  så vil jeg se i eldiagram  for der er flere varianter af BSI boks  eller stelnr


Her må jeg spørge: Hvor finder jeg DAM nummeret? - så skal jeg hurtigt skrive det herinde

Vh. Christian

Står i venstre fordør,mener jeg..


Jeg kigger i morgen formiddag og vender tilbage.

Vh. Christian

13
Citér
KHJ skrev:
Skriv  DAM nr  så vil jeg se i eldiagram  for der er flere varianter af BSI boks  eller stelnr


Her må jeg spørge: Hvor finder jeg DAM nummeret? - så skal jeg hurtigt skrive det herinde

Vh. Christian

14
Kom frisk! Nogen må vide noget om tændingsstrøm på 207'eren :)

Vh. Christian

15
Hej

Hvor finder jeg tændingsplus til min eftermonterede radio i en Peugeot 207?

Jeg har målt på alle sikringer i sikringsboksen og ingen af dem indeholder tændingsplusset. Jeg vil gerne undgå "gør det selv løsninger" som f.eks. at tage tændingsplusset fra cigarstikket.

Man kan fint købe sikringer med indbyggede strømtyve - så hvilken sikring har I andre taget strømmen fra?

På forhånd tak!
Vh Christian

Sider: [1] 2