Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - nibka - 307

Sider: [1] 2 3 ... 11
1
Motor og Transmission / RE: Partner 1.8 Benzin 1999 AE31187
« Dato: 27. Januar 2018, 16:51 »
Hej / hermed udskrift fra Texaco via Auto-G

Smørested   Anbefalet   Liter   Interval   Note   Emballage
Motor   Havoline Ultra SAE 5W-40   5.4   Km 15000 / Måneder 12      
Havoline Extra SAE 10W-40   5.4   Km 15000 / Måneder 12      
Ursa Ultra LE SAE 10W-30   5.4   Km 15000 / Måneder 12      
Manuel transmission   Se nedennævnte noter eller gældende instruktionsbog   2.0         
Differentiale   Fra transm.            
Kølemiddel   Havoline Xtended Life Coo. Con.   7.5         
Havoline Xtended Life Coo. Prem. 50/50   7.5         
Bremsesystem   Brake Fluid DOT 4            
Servostyring   Havoline Full Synthetic Multi-Vehicle ATF            
Texamatic 7045 E            
Texamatic 4291            
Hjullejer   Multifak T EP-2            
Multifak EP 2   

Håber du kan bruge disse oplysninger.

vh:  Niels

2
Motor og Transmission / RE: 307 2.0 hdi 136hk
« Dato: 28. Oktober 2017, 08:44 »
Hej.

Måske er det en sådan:

http://www.ebay.ie/itm/PEUGEOT-206-307-1007-1-4HDI-2-0HDI-TURBO-PRESSURE-SOLENOID-VALVE-1628ZT/371611041365?hash=item5685be7e55:g:0psAAOSwGzlTv6J-

Kan sikkert også erhverves her i DK hos diverse reservedelsudbydere.

vh:  Niels

3
Hej.

Måske kan der være et par fif i vedh. fil.

http://www.hi-speed.dk/Guide_Gearkasse/Gearkasse.html

det er vist MA5 gearkasse til en Peu 106.

vh:  Niels

4
Peugeot Snak / RE: Manual til montering af træk på 207
« Dato: 01. Oktober 2017, 10:52 »
Hej Holt.

Umiddelbart ved jeg ikke meget om ledningsfordelingen, men kan se at der g.d. her på forum var et lignende spørgsmål ang. en Peu 308, og der blev i dette tilfælde henvist til en 307er - så måske det evt. kan være identisk.

God arbejdslyst.

NB:  MA5 g.kasse kører upåklageligt.

vh:  Niels

5
Undervogn / RE: Fjeder på caliber til håndbremse. Hvor
« Dato: 21. Februar 2017, 19:48 »
Hej
I fald det drejer sig om Peu 307 - så smut forbi en hugger og gå efter en model med Bosch bagbremser, for der er det standard, men ej standard på Lukas / TRW

Helt specifikt har jeg skaffet nogle hos Auto-G i Holstebro, hvor det er lagervare og iøvrigt til en overkommelig betaling

vh:  Niels

6
Peugeot Snak / RE: nødprogram 406 HJÆLPPP!!!
« Dato: 11. Februar 2017, 16:06 »
Hej.

I august 2015 havde jeg tilsvarende problem med min 307 fra 06-2002 benzin model.
og
løsning var her (efter indspark fra Holt) følgende.

Tilslut tænding (uden at røre pedalerne) skal vare mindst 10 sek. /
derefter træder du speederen i bund i mindst 3 sek. /
sluttelig ventes 20 sek. med slukket tænding,
hvorefter bilen startes og så checkes om det nu virker.


det virkede på min bil, som godtnok har gjort det nogle gange siden, men så får den igen en omgang 10-3-20 / hvorefter "klaveret atter spiller"

NB:  Kender ikke meget til 406erne, men det er måske samme medicin til StoreBror....!

vh:  nibka - 307

NB:  tråden er fra 22/8 2015 / under elektronik / Overskriften er:  Peu 307 - problemer med uvirksom gaspedal.

7
Elektronik / RE: 307 sw 2.0 HDI Bagklap
« Dato: 29. Januar 2017, 08:08 »
Hej.

Det er en ØV-situation.

For ca. en måned siden havde jeg en nogenlunde tilsvarende oplevelse, og det endte med en ny kontakt til låsemekanismen, idet kontakten gav dobbeltklik (låste op og låste omgående igen). Det er sikkert fordi selve håndtaget går trægt.

Arbejdsplan:
Prøv at gå bagvejen / ned med bagsædets ryglæn og derefter sætte en 5 mm rund skruetrækker i hullet, som er i låsen og tryk skruetrækkeren mod midten af låsen = så skulle låsen gerne slippe sit tag.

Adskil derefter låsen og sæt f.eks. en tilklippet trykfjeder i klemme bag håndtaget. Afprøv så om indsatsen virker.

Min kontakt var kaput, hvilket jeg fik bekræftet ved at "låne" kontakten på lillemors bil, men så blev der også placeret trykfjeder i det håndtag.

Umiddelbart tror jeg ikke det er noget med ledningerne fra karos. til klap, hvilket HOLT beroligede mig med, da jeg bøvlede med min bil

Det andet spørgsmål med bagrudeviskeren ved jeg ikke noget om, men det er behandlet flere gange i dette forum - så hvis ingen svarer kan du sikkert søge og finde  det i tidligere artikler (tråde)


God arbejdslyst / vh:  Niels

8
Undervogn / RE: Udstødning faldt af i froten.
« Dato: 12. Januar 2017, 17:47 »
Hej.

Træls sted med brud.

Mener shop-ditlevsenimport.dk fører diverse repr. sæt til til udstødninger

vh:  Niels

9
Motor og Transmission / RE: 406 2.0 16v, Catalytic converter failure
« Dato: 15. November 2016, 17:26 »
Hej.

Mit indlæg slettet igen - havde forvekslet begreberne . SORRY . . !

vh:  Niels

10
Elektronik / RE: Fejl C1310. 307.SW
« Dato: 30. Juni 2016, 05:16 »
Hej

Du kan læse om anført fejl ved at Google / skriv: fejlkode bil: C1310 og der fremkommer bl.a. om problemet på Citroen m.fl.
eller
slå det op på Peugeot Club  Danmarks hjemmeside, hvor du i venstre side under Navigation vælger SØG:  Derefter vælger du debatindlæg og skriver: abs føler / slut af med klik på søg.  Der fremkommer så 59 emner fordelt på 6 sider / og på side 2 er f.eks.:  rust ved følerne på bageste bremser behandlet

vh:  Niels

11
Undervogn / RE: Bremseskiver 307 2004
« Dato: 30. Maj 2016, 12:32 »
Hej.

I sidste uge sendte jeg privat mail med 2 stk. vedh. billeder til dig på:
amager2@ofir.dk   /   nævnt i din brugerprofil
hvilket fuldt ud belyser, hvordan du ser forskel.
men
jeg ved ikke, om du har modtaget mailen - eller det måske er en gl. mail.adr.

vh:  Niels

12
Undervogn / RE: Bremseskiver 307 2004
« Dato: 28. Maj 2016, 04:32 »
Hej.

Ja  - der serveres godt nok mange valgmuligheder
men
bilens typegodkendelse siger, at de forreste bremser har skivediameter 28,3 cm.  (de store)
og
f.s.v. bagbremserne er ej anført noget brugbart i "tpg", så der må du nok gøre som 406st siger:  
Afmonter et baghjul og se om det har løs bremseskive eller det er modellen med indbygget hjulleje m.v.

NB:  Bilens produktionsnummer står anført i venstre for-dørstolpe, og nummeret er de første 5 cifre  

God operation...!

vh:  Niels

13
Undervogn / RE: Sporing af forhjul på Peu 406
« Dato: 19. Maj 2016, 20:21 »
Hej sgt.

Tak for "netbogen" til 406 og den var på hvid baggrund med klare billeder, hvilket jeg dog også mener, at den bog - jeg sidste år lånte på biblioteket (også 406) var på hvidt papir
men
min repr.håndbog til 307 er på grumset papir med uklare billeder (genbrugspapir), og jeg vil høre dig om du evt. er bekendt med at "netbogen" til 307 er på org. hvidt papir med klare billeder ?

Vi fik justeret de 2 sporstænger, således den nu skræver i stedet for spidser - og rattet sidder korrekt
men
vi opdagede, at den kære 406er er sænket (anslået ca. 3 cm), og vil lige høre her i klubben om det så medfører "en ommer" for så vidt tou out indstilling og camber indstilling.  (sidstnævnte har vi ikke rørt ved).

NB:
De forkert slidte sommerdæk har hele tiden været placeret på forhjulene, og dækkene på baghjulene er slidt ens og korrekt.

vh:  Niels

14
Undervogn / Sporing af forhjul på Peu 406
« Dato: 12. Maj 2016, 20:26 »
Hej.

Min nabo har en 406 / 1,8 benzin fra 2001 med motorkode 6FZ og med standarddæk:  195/65-15, hvor vi her ved genmontering af sommerdæk kan se, at den har slidt ydersiden af begge fordæk.

Vil spørge om der blandt medlemmerne er nogen, som kan fortælle mig målet  for tou out, således vi kan få  dækkene til at "skræve lidt".  (forestiller mig at det kan være i intervallet 3-5 mm).

Har desværre ikke en Haynes lige ved hånden.

På forhånd tak for indspark / hjælp.

vh:   Niels

15
Motor og Transmission / RE: Katalysator fejl
« Dato: 18. April 2016, 14:16 »
Hej Ole S.

Træls / min nabo har også en bil magen til vore - dog årgang 2005, og for ca 3 mdr. siden begyndte bilen at gå på ca. 3 cyl. og displayet viste:   Catalytic converter fault

Han kørte straks til mekaniker hvor tester blev tilkoblet, og der kom melding om tændingsfejl på 2 cylindre.   Der blev isat ny tændingsbro + skiftet de 4 tændrør.
Mekanikeren fortalte, at der ophober sig uforbrændt benzin i katalysatoren, hvilket kan ødelægge samme, så det er med ikke at køre for langt med disse symptomer.

Men det kan sikkert være andre fejl, som giver meldingen - jeg ved det ikke....

vh:  Niels

Sider: [1] 2 3 ... 11