Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - Stig 307

Sider: [1] 2
1
Motor og Transmission / Spjæld ved indsugning
« Dato: 08. August 2017, 17:29 »
2.0 HDI 136hk

Jeg har et spørgsmål om spjældene som sidder i indsugningen efter turboen.

Det spjæld som sidder sammen med slngen fra intercooleren er altid åbent og det tænker jeg er ok.

Men det spjæld som går på slangen udenom intercooleren er lukket.

Hvornår åbner dette spjæld?

Der er ikke vakuum på slangen på noget tidspunkt, så har jeg en fejl her?

P.S. kan ikke indsætte billede, men håber det er til at forstå :)

2
Motor og Transmission / RE: Luftmassemåler
« Dato: 15. Juli 2017, 21:04 »
Citér
Jack M skrev:
Du bliver nok nød til at lave en live parameter udmåling :)


Hvor under diag box kan jeg finde de data jeg skal bruge?

3
Motor og Transmission / RE: Luftmassemåler
« Dato: 15. Juli 2017, 19:09 »
Citér
superpjok skrev:
Der burde være tydelig forskel...


Prøvede at tage stikket af i tomgang og der var ingen ændring i motorgang eller omdrejninger.

4
Motor og Transmission / Luftmassemåler
« Dato: 14. Juli 2017, 17:53 »
307 2.0 hdi, 136 hk

Har rodet lidt med motoren og kom til at hive stikket af luftmassemåleren. Eller hvad den nu hedder ;)

Opdagede det ikke og bilen startede som normalt...

Satte stikket på igen og der var ingen forskel på motorgang, hverken før eller efter.

Er den stået af? Der er ingen fejl om den er på eller ej.

Kan jeg ikke se den i diagbox'en?

5
Motor og Transmission / RE: Tilspænding af dyse
« Dato: 09. Juli 2017, 20:56 »
Citér
pug407aut skrev:
det plejer hvis at være 4 plus 45grader
men jeg plejer selv at spænde dem til og så lige en tand mere på 2.0hdi motoren[/quote

Hvor meget spænder du så med?

4Nm og 65 grader eller mere? ;)]

6
Motor og Transmission / Tilspænding af dyse
« Dato: 06. Juli 2017, 11:23 »
Halløjsa

2.0 hdi 136 hk

Hvad skal en dyse tilspændes med?

Nm og grader :)

7
Motor og Transmission / RE: partikelfilter differenstryk
« Dato: 18. Marts 2017, 17:20 »
Citér
pug407aut skrev:
Op til 20mb under belastning, og 0 eller tæt på 0 uden belastning af motoren


Den viser 21Mb ved 3000 omdr og 0 ved tomgang, så det går endnu :)

Er det normalt den ikke viser noget indtil 3000 omdr?

8
Motor og Transmission / RE: partikelfilter differenstryk
« Dato: 17. Marts 2017, 20:43 »
Citér
Jack M skrev:
Mener det er ved 40mb at den giver fejl i ecu..

Men det vil hjælpe med bil og motor


Det var da det jeg havde glemt :-)

det er en 307 hdi med 136hk

9
Motor og Transmission / partikelfilter differenstryk
« Dato: 17. Marts 2017, 18:51 »
Halløjsa

Hvad skal differenstrykket være over partikelfilteret?

/Stig:)

10
Motor og Transmission / RE: Kodning af dyser
« Dato: 09. December 2016, 13:23 »
Citér
pug407aut skrev:
det skulle ikke være nogle muligheder for kodning af dyseren,  hvis det er en 136hp.
hvis det er en 110 eller 90 hp så er det muligt alt efter dyse klassen og mærke


Undskyld jeg stjæler tråden, lover at give den tilbage igen ;)

Skal en 136hp ikke kodes eller finder den selv ud af det?

Kan se en 136hk kan køre alle klasser

11
Motor og Transmission / RE: Skift af dysse
« Dato: 26. Oktober 2016, 12:41 »
Bilen har partikel filter og køre med klasse 4 dyser.

Det er ikke altid nemt at blive klog på Peugeot :)

Tror jeg må ud og finde nogle klasse 5 dyser

12
Motor og Transmission / RE: Skift af dysse
« Dato: 25. Oktober 2016, 23:06 »
Så enten skal jeg finde en klasse 4 dyse eller skifte alle sammen til samme klasse?

I følge servicebox kan jeg bruge 4, 5 og 6. Kan jeg det hvis de er samme klasse?

13
Motor og Transmission / Skift af dysse
« Dato: 25. Oktober 2016, 10:25 »
Skal have skiftet en dyse på min 307 HDI 136

Den bruger en klasse 4 dysser nu, kan jeg bruge en klasse 5 dyse på den udskiftet og klasse 4 på resten? :)

På forhånd tak

Stig

14
Motor og Transmission / Hvad kobling skal jeg vælge
« Dato: 10. September 2015, 20:45 »
Halløjsa

Har en 307 2.0 HDI 136hk, den er begyndt at svinge i omdrejninger, når den sejtrækker, så må nok indse at min kobling er færdig :(

Har en almindelig Sachs kobling nu, men har hørt at de almindelige koblinger har svært ved at holde på 136hk motoren.

Skal jeg investere i en forstærket kobling?

På for tak :)

Stig

15
Elektronik / Led lys på en 307
« Dato: 01. Juli 2015, 19:50 »
Vil gerne sætte led lys på min 307'er og har i den forbindelse et par spørgsmål :p

Det skal selvfølgelig tænde, når jeg starter bilen. Så langt så godt :)

Kan man sætte kørelyset op, så det kun tænder positionslys og baglygter? Tænker at lade led lyset kører med på tændingen af positionslyset.

Skal jeg lade led lyset tænde uden positionslys og baglygter også lade det automatiske kørelys tænde det, når det bliver mørkt? Det er jo lovligt om dagen uden baglys.

Der er automatisk tænding af lys ved mørke. Så baglygterne tænder jo ;)

Sider: [1] 2