Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - elneff

Sider: [1]
1
Peugeot Snak / Sv: Peugeog 308 120 HDI Eolys
« Dato: 17. April 2024, 22:15 »
Hej

Tak for svar, har fundet ud af at det ikke er med pose.

Jeg er godt klar over at det er meget giftigt, og ja de skal have lige godt 2000 for at fylde den, men kun med 1 L
Jeg er vant til at arbejde med det, og det er ikke første gang at jeg laver det, dog første gang på min 308.

2
Peugeot Snak / Peugeog 308 120 HDI Eolys
« Dato: 17. April 2024, 15:35 »
Hej

Har en Peugeot 308 SW 120 HDI fra 2016 der skal have eolys fyldt på,
kan man ud fra stelnummeret se om den køre med fast tank eller pose?

Stel nr. VF3LCBHZHGS015682

Mvh
Elneff

3
Hej SR

Tak for dit svar og beklager den lange svartid fra min side af.

De gamle tændrør så meget pæne ud men blev skiftet som det første, samme symptomer som før.

Derefter blev tændingsbroen samt de to lamdasonder blev derefter skiftet men stadigvæk med samme resultat.

Har målt de fire forbindelserne til tændingsbroen fra BSI og ECU når bilen kører fejlfrit og også når bilen er blevet varm og fejlen den er "permanent" der er ingen forskel på de målinger så det tyder bestemt ikke på dårlige forbindelser eller knækkede ledninger.

Fik fat i brugte dysser til den, men ak det er den forkerte type, stikkene er en anden type, men de originale dysser har jeg haft afmonteret og ingen synlige fejl fundet, ved godt at det ikke siger noget om sprøjte mønster mm. jeg byttede om på dysserne, 1 og 2 blev byttet samt 3 og 4, bilen kører på samme måde, og når fejlen den er til stede så dysse informationerne som jeg får fra testeren det samme som før.

Er udlært elektronikmekanikker så ved hvordan jeg måler og har udstyret i orden!

bilen har nu kørt i knap 2 måneder siden at stumperne er blevet skiftet, der er ingen forskel på fejl mønsteret.

Efterhånden så har jeg en formodning om at det er ECUen der fejler, er der nogen der har erfaring med at omkode eepromen i ECUen?

På forhånd tak :-)

4
Hej

Jeg har en Peugeot 206 1,4 benzin fra 2005 med motor kode KFW som er begyndt at drille lidt, den har kørt Ca. 115000.
jeg har endnu ikke kigget på den selv, men har haft sønnike til at udlæse fejlene da jeg ikke var hjemme.
Inden at jeg kaster mig over den vil jeg gerne have andres bud på hvad andre mener der kunne være galt.

Symptomerne er at den går fint når den er kold, trækker fint uden nogen form for mislyde mm. når den har opnået sin normale drift temperatur på Ca. 90°C efter Ca. 15 minutter så opstår problemet, den begynder at gå på 3 cylindre når den kommer over Ca. 2200-2400 omdrejninger, lige så snart den kommer ned i omdrejninger igen forsvinder fejlen, når den har kørt i længere tid, så er fejlen permanent og motorlampen den lyser.

Når bilen igen er blevet kold er det, det samme mønster der gentager sig (kan ikke huske om motor lampen forsvinder af sig selv) det er afprøvet mange gange, for at være sikker på at det forholder sig sådan.

Den kommer med 3 fejl, udlæst med ICarsoft CR MAX, har endnu ikke haft mulighed for at have Diagbox på bilen!

P0138: periodisk - Downstream Oxygen Sensor Signal short-circuit to positive or circuit open.

P1336: permanent - Considerable combustion misfiring on unspecified cylinders.

P0300: permanent - Misfire on undetermined cylinders.

Intet er endnu skiftet, får bilen hjem senere i dag. Jeg har tænkt mig at tjekke tændrørene samt tændspolen, men da det er en periodisk fejl så kan det jo godt være lidt drilsk, og gider ikke at skifte stumper i vildskab med hovedet under armen.

På forhånd tak :-)
Elneff

5
Elektronik / Motorblæser køre ikke.
« Dato: 12. Juni 2018, 12:59 »
Hej

Jeg har en Peugeot 307 SW fra 2006. Jeg har et problem med at motorblæsereb ikke køre, Planet 2000 udlæser 3 fejl, P0495 P0692 P0693.
Jeg har skiftet styreenheden der sidder ved siden af selve blæseren (1308CL, godt nok brugt, men virkede da den blev afmonteret) men uden held.
Hvis jeg kortslutter stikket der går ud fra styreenheden til motorblæseren, så køre blæseren fint. Alle sikringerne er tjekket, har haft sikringsboksen og BSI boxen ude, ingen synlige fejl.

Motorblæseren køre slet ikke, hverken hvis motoren er varm nok til at den burde, eller når AC er on.

Er der nogen der ligger inde med et diagram over dette?

De ledningskoder der står på de forskellige ledninger, står de kun på 1 ledning der går fra A - B? eller hvordan hænger det sammen?

Gode indput modtages med kyshånd. :)

Mvh
Elneff

6
Motor og Transmission / Kodning af dyser
« Dato: 19. August 2014, 19:11 »
Hej

 Jeg er ny her på forummet, Jeg har en Peugeot 307 SW 2.0 HDI 136 Hk hvor jeg skal have kodet dyserne,
 jeg har prøvet at søge info om, hvordan man koder dyserne med Lexia 3 men indtil vider ikke fundet det jeg søgte.

 Er der en eller flere der kan fortælle mig hvordan det skal gøres?

 Hvordan ser man hvilke type dyse det er?

 Jeg har som sagt en Lexia 3 og bruger diagbox V7.49 / PP2000

 Mvh.
 Elneff

Sider: [1]