Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - Roenbo

Sider: [1]
1
Interiør / Sv: Peugoet 306 kodning af startspærre/ny nøgle
« Dato: 23. September 2021, 23:15 »
Jeg må spørge min lokale peugoet efter hvad de kan og hvad det koster.
Har aldrig købt en komplet nøgle, men tænker den måske ikke er så gal i pris.

Nøgle kortet ligger i bilen så det skulle ikke være et problem.

Nu jeg ikke så super inde i startspærren og transponderen, men hvorfor skulle en brugt nøgle kunne kodes til en ny bil?
Begge nøgler har måske samme transponder kode for at spærren kan finde ud af det?
Jeg er med på at nyere modeller 307 osv har andet system end en 306.

2
Interiør / Peugoet 306 kodning af startspærre/ny nøgle
« Dato: 20. September 2021, 20:36 »
Hej.

Jeg har netop erhvervet mig en 306, den er desværre leveret med kun en nøgle.
Skulle man nu være uheldig og miste den, så er fanden jo løs.
Da bilen ikke ligefrem har kostet en formue, og nok skal videre indenfor en overskuelig fremtid, skal det helst være på lidt budget.

Så er der nogen her inde som kunne kode en nøgle, betaler self gerne for ulejligheden.


3
Hej

Min kære bil er begyndt og skabe sig.
Ved kørsel på fartpilot/med konstant fart, hugger bilen voldsomt, det føles som om nogen giver gas og tager den af igen, konstant og hele tiden.

Bilen melder ingen fejl.

Måske nogen forholdvis tæt på Nordjylland der kan lave en parameter måling?

4
Motor og Transmission / RE: Nye kobling til 307 hdi 136
« Dato: 20. August 2016, 00:03 »
Hehe ja ja men man skal huske væskeblancen ;)

3-4000 alt efter om det er med Dual eller ej.

5
Motor og Transmission / RE: Nye kobling til 307 hdi 136
« Dato: 19. August 2016, 22:11 »
Nej jeg tænker også en weekend under liften burde kunne gøre det :)

Hmm tja er ved misterauto jeg har fundet det, tænker bare om det vil gøre noget, mange mener det slår gearkassen i stykker osv..
Men ja ved ikke lige hvordan det skulle ændres sig, om fjedrene sider det ene eller andet sted, momentet er jo det samme :)
Ved godt den måske vil få en mere hård motorgang, og vibrationer i kabinen..

Hehe ja jeg bor ikke så langt fra bejstrup, så tænker de måske gerne vil give en fast pris på det ;) :D

6
Motor og Transmission / Nye kobling til 307 hdi 136
« Dato: 19. August 2016, 20:19 »
Hej

Min kære 307 har i et stykke tid taget tilløb, til og skulle have koblingen skiftet :(
Det glider fra tid til anden når den får lidt gas ;)

Jeg er så i min søgen efter billige dele, faldet over koblings kit som konvertere til fast svinghjul.
Ved godt at det vil give en hårdere motorgang, men hvad med alt andet?
Gearkasse osv vil det kunne tåle det eller skal man holde sig til originalt opsætning?

En anden ting er skift af gløderør, er det noget helvedes lort som knækker, eller er det rimelig sikkert og gøre selv uden værksted?

Kent

7
Hej drenge.

Tak for svarene, der sku lige lidt arbejde der er kommet i vejen,for videre undersøgelse B)

Holt:
Jeg skal nok vende tilbage hvis det bliver aktuelt, og hejnsvig det ved Århus ikke?

kennethkj:
Som jeg startede med og skrive, så er det kun ved to omdrejningstal jeg kan få den til det, og aldrig når jeg bruge fartpilot, derfor mistænker jeg speedpotentiometer.
Men hvis jeg finder nogen fejl der, så er det skam næste sted jeg vil kigge :)

8
Er også det jeg tænker, tidligere ejer er en gammel mand på 80, så meget af tiden har den sikkert kørt præcis 80 :D

Ved du om der skal kalibreres noget hvis man skifter til ny potentionmeter?

9
Jeg må lige prøve og arrangere det.

Tænkte bare om det var noget der var set før, føles som om hullet/hullerne er mest omkring 1800 o/min, som passer med 80-90 km/t i 6 gear.
Potentionmeteret er vel i alle HDIerne.

10
Hej

Er blevet den forholdsvis lykkelige ejer af overstående vogntøj.

Når jeg køre mellem 1200-2000 o/min og holder konstand hastighed eller accelere meget blidt, hugger bilen som om man slipper speederen eller slukker kort varigt for brændstoffet, problemet er mest udtalt i 2. og 3. gear.

Skal siges at den kun gør det når jeg bruger speederen, ikke når jeg køre på fartpiloten.

Jeg mistænker selv at potentionmeteret til speeder pedalen måske har lidt huller i printbanen.

Nogen som har oplevet det problem før og kan bekræfte det som et problem?

Bilen har kørt 140.000 km og melder ingen fejl i motorstyring.

Sider: [1]