Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - yass

Sider: [1]
1
Motor og Transmission / Sv: Manifolde
« Dato: 07. Oktober 2018, 21:57 »
Jeg har i dag haft den hos en anden lokal mekaniker, og han ment at det er pakning der er slidt, og han vil har 1500 med udskiftning af Lambdasonde sensor. Det lidt svært at beslutte, da bilen er gammelt men stadig køre fint, har lige kommet far en lang ture ned i spanien  og bilen har bare været kanon, selvom det er en næsten 17 år gammel  bil.

2
Motor og Transmission / Sv: Manifolde
« Dato: 07. Oktober 2018, 12:21 »
Hej Holt og tak for svaret.. jeg bor på Lolland Falster lidt langt fra dig  ;).Hvor meget er prisen på sådan manifolde?

3
Motor og Transmission / Manifolde
« Dato: 06. Oktober 2018, 10:17 »
Hej..
Det lugter af udstødning i kabinet. Haft bilen hos mekanikken og. ikke kunne finde utæthed i udstødning rør. Han ment at det er manifolde pakning eller self manifolden har et knik some siver lugten ud. Er det svært at tage manifolde ud o evt skifter den? hvorfor vil har mekanikken up til 10 times arbejdes løn for at gør det? er der en guide der kan hjælpe med det? Jeg har peugeot Haynes  men ikke noget hjælpe at hente der fra. Heller ikke youtube  :-\.
På forhånd tak.
Bilen er Peugeot 307 Sw. 2002/1.6 benzin.

4
Elektronik / RE: PP2000 udlæsning
« Dato: 16. August 2018, 11:45 »
PP2000 udlæsning

5
Elektronik / Battery Fault
« Dato: 16. August 2018, 11:23 »
Hej,
Bilen viser på dispaly "Battery fault charging" og påbegynder med at deaktivere airbag, bremser og vinduer.  Jeg har kørt bilen til der var ikke mere strøm i batteriet .( resten af turen hjem med falk):(

Efter min erfaring, det foralt symptomer tyder på defekt generator + nogen hurtig tester med multimeter.
Jeg skifter generator i sidste uge( den nye generator er en brugt en fra ophugger). Men fejlen kommer stadig.

Jeg har tilsluttet PP2000, som har givet en fejle code 0480.Når bilen starter battery måling 14v, men efter en kort ture på 10 min gået den helt ned til 11.6v. og bil moteren begynder med at rystere lidt.
Bil 307 sw fra 2002
Jeg vedhæfte billeder fra pp2000 Diagnosen.
Er der noget der har en idea, hvad kan man gøre til at reparere  fejlen .

På forhånd tak

6
Motor og Transmission / RE: Aircondition
« Dato: 19. Juni 2018, 23:45 »
I mit tilfældet lå fejlen på BSI boksen og motorstyre, da den er blevet skiftet i sidste år, men uden at blevet afkodet rigtigt, så den ikke kunne rigtigt kommunikere med aircon.
Haft den til Peugeot i nyk f, det kunne ikke finde ude af det :o:o. og deres løsning var at sætte en ny boks uden garanti som vil koster mig 10.000+arbjs timer ( dyrere en var bilen koster :D:D).
Gemnem Peugeot club forum,var jeg heldig til at finde frem til Henrik fra HH auto i Slagelse som kunne reparer den for 500 kr. ;)
Nu aircon virker som den skal :D:D og vi er klare til at køre syd på.  Håber at dette kan hjælpe nogen. Bruge aldrig Peugeot i nyk f., de har ingen skid styre på deres ting. Tak for hjælpen

7
Motor og Transmission / RE: Aircondition
« Dato: 10. Juni 2018, 23:58 »
Er det noget er nemt til at skifte selv? er der en måde for at prøve om kompressor køre?

8
Motor og Transmission / RE: Aircondition
« Dato: 09. Juni 2018, 23:04 »
Tak for svaret.. Kan den få kompressor til ikke at start ? den viser den rigtigt temp på display i bilen.

9
Motor og Transmission / Aircondition
« Dato: 08. Juni 2018, 00:24 »
Hej alle.
jeg har en 307 Sw 1,6 fra 2002, som jeg har problemer med aircon.

Der er lige fyldt væske på, og anlægget er tæt. Kompressor starter ikke. Fuses er tjekket.

Testeren siger at udeføler er kaput! Hvor sidder sådan føler?

På forhånd tak.

10
Motor og Transmission / RE: Renoveret topstykket
« Dato: 06. Marts 2016, 07:44 »
Tak til jer allesamen :)
Jeg besluttet mig at køre bilen på mandag til en anden mekkanik og se hvad han vil sige om det here.
Det arver meget at jeg skulle af med så meget penge for sådan halvvejs arbejde, men der næste ikke noget at gøre. :|

MVH, Yass

11
Motor og Transmission / RE: Renoveret topstykket
« Dato: 05. Marts 2016, 11:39 »
Billede 2

12
Motor og Transmission / RE: Renoveret topstykket
« Dato: 05. Marts 2016, 11:30 »
Håber at billederne kan bruges.

13
Motor og Transmission / RE: Renoveret topstykket
« Dato: 05. Marts 2016, 11:26 »
Hej igen :)

Mekanikken var sikkert på efter et kompression test at ventildækselpakningen på cylinder 1 er utæt og det er med flydendepakning det laves.  

Han vil have 6500 kr. til at lave den! kan det være rigtigt at skal koste så meget?
 
Han vil stadig lave topstykket så olien stopper med sivning, men andet skal jeg betale for :|.

Jeg ved engang om jeg tør at give ham min bil igen. Især efter jeres svare :|

Bilen er benzin, 1,6. 2002 Kørt knap 190.300 km. Vi stadig glad for den.

14
Motor og Transmission / RE: Renoveret topstykket
« Dato: 04. Marts 2016, 12:17 »
Tak for svaret. :)
Bilen kørte da han fik den, men har haft svært med at starte i december. Den har også hakket noget gang når man stater den om mogern,blev det meget værre  sidste december,hvor jeg besluttede at lave den, .Bilen har kørte fint før det. Jeg har været på bil ferie i Østrig i slutning af august.uden problemer.
Oilen siver fra topstykket, der hvor  pakninge sidder.
Har talt i idag med ham efter dit svare, og han siger at han vil gerne lave topstykket om,så den ikke sive oile ud. Men jeg skal stadig betale for at lave bilen, så den ikke ryster i tømmegang og den ikke køre på 3 cylinder :@. Han mener at det er 2 ting for sig. Bilen kører nu på 3 cylinder.
Jeg beklager hvis jeg ikke forklare mig  godt, min mekaniske  ordsprog er  ikke så stærkt.
Tager man cylinder  ud for at skift topstykke?
Mvh,Yass

15
Motor og Transmission / Renoveret topstykket
« Dato: 04. Marts 2016, 03:31 »
Hej Forum,
Håber der en here som har tid til at hjælpe mig:(.
Jeg har en 307 sw fra 2002, som kørte knap 200.000 km. I det sidste 2 år har min bil brugt enorme mængde af kølevæske. Haft bilen hos Citroen værksted i 2014 som anbefalet at skifte topstykke, men ham mekanikken der mente at det ikke kan betale sig da bilen er for gammelt.
Så har jeg bare kørt med bilen indtil bile kunne ikke mere.
I december 2015  haft min bil hos en lokal mekaniker, som har forslog at renovere topstykke, og gør af med mit problem til en pris på 8000 kr. Det gik jeg med til.
20 dage efter jeg  fået bilen tilbage, begyndte den med at sode olie fra knasterne af topstykke sidder. Bilen går også ujævnt i tomgang( bilen aldrig haft den problem før)
Har fået bilen igen tilbage til mekanikken, som siger at der mangler kompression på cylinder 1. OG det kommer til at koste mig 6500 kr til af reparer den. Kan det here være rigtigt at jeg skal betale igen??  Er han en snyder?
venlig hjælpe mig, er hele stresset over situationen:o:o:@

Sider: [1]