Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - tommylui

Sider: [1]
1
Motor og Transmission / Peugeot 406 automat gear
« Dato: 10. August 2018, 11:39 »
Jeg overvejer at købe en virkelig velholdt 406, 2.0 hdi, 2002 med automatgear og kun 160k på tælleren. Jeg vil gerne høre om erfaringer med denne models automatgear, hvor mange km holder sådan en normalt hvis den kørt fornuftigt og passet efter forskrifterne ?
Hit med gode råd eller skal jeg gå efter en manual ?

2
Opdatering: købte det omtalte relæ og brugte et par timer i dag på at flå bsi boxen ud og skære hul i chassis og gang i loddekolben og nu virker aircondition igen
Hurraaaahhh :):):)
Så er der "kun" turbo problemet tilbage......

4
Hmmm måske det er så enkelt... Billigt....

5
Hehe... Hedder altså " den franske auto specialist" 😆 ...
Havde pøvgotten ved Lucas service i Randers og de konstaterede at det var bsi boksen det galt med (ang aircondition problemet) , der kommer ikke noget signal ud til aircondition fra den.... Min mekaniker havde repareret min aircondition og den virkede indtil han rørte ved ledningsnettet, så er lidt nervøs for at hvis jeg skifter bsi boksen stadig kan brænde en ny boks af pga kortslutning i ledningsnettet et sted.... Fortsættelse følger...

6
PS: iøvrigt har jeg selv løst problemet med radioen blot ved at stikke en CD i.
Så starten radioen jo automatisk og forbliver i den mode, også når jeg starter bilen igen 😎

7
Ja det er temmelig træls at mangle det overskud... Har hørt om fransk specialisten , måske det ender med jeg må forbi der, nogen det har gode erfaringer med dem ?

8
Jeg har lidt problemer med min 406 2.0 HDI som min mekaniker har meldt pas overfor, så jeg leder efter en kyndig i Randers området som måske vil ha tjansen....

1. Turboen tager først ved omring 3800-4000 omdrejninger. Det har været sådan siden jeg fik den(for 2 år siden) uden ændring. Flere mekanikere har haft forskellige teorier men uden success...

2. Løs forbindelse til aircondition, det virker hvis man sætter direkte strøm til men har periodisk fejl ellers.... mekanikeren foreslog at køre til en specialist i bil elektronik da de ellers ville bruge for mange timer på fejlfinding...

3. Min radio(original) er død efter at batteriet har været pillet fra.... det skal siges at før kunne jeg ikke slukke og bruge volumenkontrol (som jo er samme knap) men kun betjene volumen fra ratkontrol.

Fejludlæsning sagde dette:


0380 Gløderelæ, komponent defekt
0101 Luftmassemåler, urimeligt signal
0401 Udst. gastilg.førings regulatorkreds, reguleringsafvigelse

Og et par småting.....

Sider: [1]