Forfatter Emne: Bagbremser skurrer ?  (Læst 2243 gange)

Michael LK

• Gæst
Bagbremser skurrer ?
« Dato: 05. Januar 2015, 18:48 »
Ja, mine bagbremser (el. en af dem) er begyndt at skurre når der bremses, det er værst når bilen har stået hele natten og der bremses de første gange. Det nærmest forsvinder når jeg har bremset nogle gange efterfølgende.
Der er masser af belægning tilbage på klodserne og skiverne er ikke revet op.
Kan det være pga. fastgroet skidt og møg eller er der andre bud ?

Ole S

• Hero Member
    • Vis profil
RE: Bagbremser skurrer ?
« Svar #1 Dato: 05. Januar 2015, 18:55 »
Hej
Det er helt almindeligt, det er rust der sidder på skiverne, og ganske ufarligt.
Gider du ikke høre på det, kan du lige rulle de første ca 50-100 meter med håndbremsen let trukket.
Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002

Michael LK

• Gæst
« Svar #2 Dato: 05. Januar 2015, 19:08 »
Pyha, det var sgu da dejligt at høre Ole. Tak for hjælpen der.. ;) Jeg vil hive håndbremsen næste gang. Ellers må jeg vel fjerne noget af rusten på skiverne hvis det bliver ved.

Ole S

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: 05. Januar 2015, 20:23 »
Hej
Nu ved jeg ikke hvor gamle dine skiver er, men efterhånden blir der en "rust-ring" på den aller yderste del af skiven, det er pga at klodsen ikke når helt ud på de yderste millimeter, den kan bankes/slibes af hvis det blir for meget. Igen det er helt normalt.

Du skal selvfølgelig lige tjekke at dine bagbremser ikke "hænger". Altså efter en køretur med alm. kørsel skal de ikke blive brandvarme. Men ud fra din beskrivelse, tror jeg ikke det er problemet.
« Senest Redigeret: 05. Januar 2015, 20:26 af Ole S »
Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002

Michael LK

• Gæst
« Svar #4 Dato: 05. Januar 2015, 21:42 »
Hej igen. De er knap 1 år gamle og der er en lille rustkant på dem, de hænger ikke. Men jeg tror jeg vil fjerne rustkanterne, det kan vel gøres med en vinkelsliber med forsigtighed ?

Ole S

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: 05. Januar 2015, 22:41 »
Hej
Ja vinkelsliber er ok, jeg plejer at banke kanten af med den hammer.
Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002