Ja selvfølgelig, det er ingen hemmelighed at vi gik rimelig all-in på udstyrs valg osv, så prisen røg godt deropad.
Men 402.000,- alt i alt.
Det er så for:
Peugeot 308 sw Allure
1,2 e-thp 130hk/230nm
EAT-6 automatgear 6 trin
Panorama glastag, alarm, undervognsbehandling, gummi måttesæt + stof måttesæt, gummibakke til bagagerum, aftageligt træk, Michelin vinterdæk monteret på de standard Allure 16" alufælge, Michelin sommerdæk på 18" alufælge, bakkamera, Denon hi-fi anlæg, alcantara dellæder.
Havde en gammel Ford Mondeo der indgik i handlen, men den var lige til skrotten.
Ang brændstof økonomien, ligger vi i snit på omkring de 13-14km/L i følge bilens egne beregninger. Den er i dag 14 dage gammel, og har rundet de 2.000 km. Håber den kan stabilisere sig lidt mere, og man måske kan tvinge lidt bedre økonomi ud af den.
Det er selvfølgelig også her i den kolde tid, med varme i diverse steder, klima anlæg står bare på auto.
Vi er så glade for den, nok mest mig :-) Der skulle også nok være plads til vores familieforøgelse her til august, hvor vi venter os en lille pige eller dreng
Mht. køreegenskaber så prøvede jeg mange mange forskellige inden mit valg. Blandingen af det lille rat, det lækre cockpit og den utroligt dejlige kørekomfort, tilpas hård, og stadig blød nok til bare at cruise km efter km, det var altsammen med til at valget klart faldt på denne bil. Den "lille" 3 cylindrene motor snurrer lækkert og man opfatter slet ikke at det kun er 3 cylindre. Turboen slår til helt nede fra bunden, så den kører meget som en diesel bil faktisk, med moment helt fra bunden. Og så i samspil med det helt nye automatgear så er det bare en fryd at køre så lydløst og jævnt op i fart.
Savner man lidt, er det bare at trykke pedalen længere ned, så laver den kick down, og accelerer helt sportsligt afsted.
Alt i alt, er det for mig lidt som at have en iphone som smartphone. Den virker bare, og man får lige det der smil på læben hver gang man skal ud til den.
Vi har prøvet at være afsted 5 fuldvoksne, uden de mindste problemer. Den går bare godt !!
Og et kæææmpe bagagerum, så har den alt det vi skal bruge de næste mange år frem.