Hej
En bil i den prisklasse er jo på grænsen til ikke at kunne betale sig at få kasko på. Men det afhænger jo af mange ting. Bla om du skal have andre forsikringer, så er der ofte en samlerabat at få.
Var det mig ville jeg bruge nogle timer med telefonen, når du har lagt dig fast på hvilken bil du skal have. Ring rundt og bed om tilbud, det er en rigtig god idé at bede dem sende det til dig på mail. Så kan du jo selv vurdere om den forskel der er på ansvar og kasko, er noget du vil betale, og om du vil løbe risikoen uden kasko. Er forskellen for stor og du vælger kun ansvar, kan du jo vælge at lægge nogle penge til side, til evt kommende skader.
Skal du have kasko på, skal du gøre op med dig selv, hvor stor en selvrisiko du vil betale, det har nemlig stor indflydelse på prisen. Ligeledes skal du lave en vurdering på dit årlige kørselsbehov, det spørger de også om.
Et par selvskaber jeg nok ville forsøge med som de første: GF og Alm Brand. Og så er det jo bare at fortsætte der ud af så længe du gider ringe.