Forfatter Emne: Billigste Bilforsikring  (Læst 3592 gange)

FrederikE

• Gæst
Billigste Bilforsikring
« Dato: 22. April 2015, 14:40 »
Jeg tillader mig at skrive et nyt indlæg, da jeg ikke kan finde andre med samme indhold.

Jeg er 21 år, og skal snart til at købe min første bil. Det er desværre ikke helt billigt, slet ikke hvis man også skal til at betale for en bilforsikring.

Jeg har omring 35.000 at købe bil for, og har bla. kigget på 206 og 207.

Det er jo lovpligtigt at have en ansvarsforsikring, så den skal jo jo til at betale for. Men kan det også betale sig at købe en kaskoforsikring, nu når bilen ikke er mere værd?

Kan bilforhandleren som regel komme med det bedste tilbud på en bilforsikring, eller kan det bedst betale sig, at bruge sammenligningsportaller som http://www.samlino.dk/bilforsikring til at finde den billigste bilforsikring?

For at denne tråd kan hjælpe så mange som muligt, må i meget gerne komme med alle de erfaringer i har angående forsikring af sin bil.

Håber i kan hjælpe :)

Ole S

• Hero Member
    • Vis profil
RE: Billigste Bilforsikring
« Svar #1 Dato: 22. April 2015, 17:10 »
Hej
En bil i den prisklasse er jo på grænsen til ikke at kunne betale sig at få kasko på. Men det afhænger jo af mange ting. Bla om du skal have andre forsikringer, så er der ofte en samlerabat at få.
Var det mig ville jeg bruge nogle timer med telefonen, når du har lagt dig fast på hvilken bil du skal have. Ring rundt og bed om tilbud, det er en rigtig god idé at bede dem sende det til dig på mail. Så kan du jo selv vurdere om den forskel der er på ansvar og kasko, er noget du vil betale, og om du vil løbe risikoen uden kasko. Er forskellen for stor og du vælger kun ansvar, kan du jo vælge at lægge nogle penge til side, til evt kommende skader.
Skal du have kasko på, skal du gøre op med dig selv, hvor stor en selvrisiko du vil betale, det har nemlig stor indflydelse på prisen. Ligeledes skal du lave en vurdering på dit årlige kørselsbehov, det spørger de også om.
Et par selvskaber jeg nok ville forsøge med som de første: GF og Alm Brand. Og så er det jo bare at fortsætte der ud af så længe du gider ringe.
Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002

basilhot

• Full Member
    • Vis profil
  • By: Jylland
« Svar #2 Dato: 23. April 2015, 17:42 »
Hej

Som Ole S skriver er det en rigtig god idé at ringe rundt til de forskellige forsikringsselskaber. Jeg ville begynde med ALKA eller GF hvor erfaringen siger at de er de billigste på bilforsikringen. ALKA har desuden månedsbetaling, så du ikke skal af med en årspræmie på én gang 😀

Mvh.

Ole S

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: 23. April 2015, 17:55 »
Ja månedsbetaling er en dejlig ting, det har IF også. Og sikkert mange andre.
Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002

Holt

• Hero Member
    • Vis profil
  • By: Hejnsvig
« Svar #4 Dato: 23. April 2015, 21:58 »
Da vi shoppede forsikringer til min søn der er nybagt bilejer var det topdanmark der viste sig billigst fordi han kunne være med i min samlerabat da han er hjemmeboende, her kan man også betale månedsvis.

Holt
Peugeot 308 THP 200 GTI 2010
Peugeot 308 Hatchback THP GT 174 2008 RIP
Peugeot 307 Hatchback 2.0 "Griffe" 2006
Fartpilot monteres:
https://peugeotclub.dk/debat/index.php/topic,15354.0.html
Instruktionsbøger til alle Peugeot fra 205 og frem  https://public.servicebox.peugeot.com/APddb/index.html

Hanje

• Gæst
« Svar #5 Dato: 01. Maj 2015, 10:26 »
Jeg tror mange gange, man får det billigste af, at vælge en samlerabat hvis man vælger det samme til sin søn/datter i samme firma, som man selv har :)