Forfatter Emne: Filter blocking på 307 HDI  (Læst 3680 gange)

janny

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 55
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Filter blocking på 307 HDI
« Dato: 23. Juni 2015, 21:42 »
Hej


Jeg roder med en årg. 2007, 307 1,6 HDI, km: 255000, der skriver "risk of filter blocking" i display.
Jeg har fejludlæst og fået følgende:


Diesel (9HX (VIN 6-8 = Motorkode) - EDC16C3 - MT/AT)
DTC Beskrivelse
P1351 - For/efter varmerelæ kredsløb, relæ kontrolleret og tændrør medfølger ikke
- Permanent
P0483 - Motor kølefunktion integreret i motorens kontrolenhed
- Afbrudt
- Intermittent
P0100 - Høj luftstrøm
- Intermittent

Jeg er ikke klar over om nogen af fejlene har direkte indflydelse på evnen til regenerering?
Jeg har slettet alle fejl og der er ikke lagret fejl, men den fortsætter med at skrive risk of filter blocking.
Bilen har jf. tester regenereret for 103 km siden, jeg har ikke forsøgt med en tvungen regenerering, men kun forsøgt med et par lange stræk med højt omdr. tal.

er det er nyt filter ? eller skal jeg prøve med en tvangsregenerering?

pft. jan

Jack M

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 978
  • Karma: +0/-1
    • Vis profil
RE: Filter blocking på 307 HDI
« Svar #1 Dato: 24. Juni 2015, 06:44 »
Du har nogle gløderør der er gået, de hjælper under regenerering, men den kan godt gøre det uden.. De to sidste fejl, kommer de igen??

Hvor langt siger testeren der går mellem hver regenerering ?? Det er en god indikator for om filteret er gået.. Alternativ kan du lave en røggastest, den må max være på 0,51..

Når det er sagt så lyder det som et nyt filter, også taget bilens km i betragtning,, hvis du er heldig kan du fortælle bilen at den har fået nyt filter, så slukker den måske :)
Peugeot 407 1,6HDI 8/2007
Kan skaffe udstyr og hjælpe med:
 - Fejludlæsning, nulstilling mv.
 - Dækskifte og afbalacering fra 12” til 26”.
 - Bundkar modificering i 1,6HDI
 - Service.
 - Reservedele til fornuftig pris.
 - Reparationer eller andet, spørg :)

janny

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 55
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Filter blocking på 307 HDI
« Svar #2 Dato: 24. Juni 2015, 08:46 »
Der er ingen af fejlene der er dukket op igen.
Testeren siger at sidste regenerering var for 103 km siden. (jeg ved ikke om der kan hentes mere historik, det er en delphi tester)
ved filterskift, hvor meget skal kalibreres? er det kun nyt filter, eller hvad med diff. sensor ? skal de skiftes også?

mvh Jan

Jack M

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 978
  • Karma: +0/-1
    • Vis profil
RE: Filter blocking på 307 HDI
« Svar #3 Dato: 24. Juni 2015, 10:29 »
jeg tror godt du kan regne med den første fejl kommer igen,, måske ikke på første tur, men lige så snart den skal bruge gløderørene får du den fejl igen...
Hvad filteret angår kan du nøjes med at skifte det, der er ikke andet der skal kalibreres,, men det er ikke helt billigt det filter...

Hvor bor du henne af? der bor nok en i nærheden der kan se hvad interval den regenerere ved ;)
Peugeot 407 1,6HDI 8/2007
Kan skaffe udstyr og hjælpe med:
 - Fejludlæsning, nulstilling mv.
 - Dækskifte og afbalacering fra 12” til 26”.
 - Bundkar modificering i 1,6HDI
 - Service.
 - Reservedele til fornuftig pris.
 - Reparationer eller andet, spørg :)

Autoholm

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 176
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Filter blocking på 307 HDI
« Svar #4 Dato: 24. Juni 2015, 13:40 »
Hej. Du skal da bare skifte de gløderne der er gået.. Min sagde unblock filter for hver. 50 kilometer før jeg skiftede filter. Der er du jo ikke endnu.
Man opnår højeste temperatur ved 2500 omd på motorvej.  temperaturen falder 50 grader ved 3500 omd. Det er forkert når mange skriver at man skal køre med høje omd. Det er godt PSA har lavet det så det fungerer ved normal kørsel. Regenerering forudsætter at kølevandet er driftsvarmt. Det varer Ca 20 min. Altså skal man nok køre Ca 40 kilometer. Hvis man kun kører ture på 10 km vil den på et tidspunkt sige unblock og så kører man en tur på 40.
Flink bil som fortæller at gløderne er gået. Min 406 fra 03 sagde det ikke. Starteren mange omd. Ved kold start gav mig et hint.
Når du en dag skal have nyt filter er det ikke dyrt hos en i karlslunde der hedder noget med B
Bedste hilsener autoholm
406 2.0 hdi aut. 2003 475000 km. C8 2.2 hdi 2003
Tidligere: Mondeo 1.8 td 94, Golf 2 1.8 87, Passat 1.6 d 82, Scirocco 1.8 79, Golf 1 1.3 82, Polo 1.3 GLS 78, Corolla 1.8 d 82, Hiace 2.2 d 81, Cortina 1.3 75, Allegro 1.1 75, Austin 1000 75 spansk produceret.

janny

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 55
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Filter blocking på 307 HDI
« Svar #5 Dato: 24. Juni 2015, 21:08 »
ok tak, jeg vil da prøve at skifte gøderør og se om ikke det hjælper.

Autoholm

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 176
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Filter blocking på 307 HDI
« Svar #6 Dato: 24. Juni 2015, 22:08 »
Du tager kablet af så de ikke har forbindelse til hinanden. Du sætter en prøvelampe på plus på batteriet. Så rører du toppen af hvert gløderne. De hvor prøvelampe ikke lyser er gået. Måske kun et. :-) :-)
406 2.0 hdi aut. 2003 475000 km. C8 2.2 hdi 2003
Tidligere: Mondeo 1.8 td 94, Golf 2 1.8 87, Passat 1.6 d 82, Scirocco 1.8 79, Golf 1 1.3 82, Polo 1.3 GLS 78, Corolla 1.8 d 82, Hiace 2.2 d 81, Cortina 1.3 75, Allegro 1.1 75, Austin 1000 75 spansk produceret.

Jack M

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 978
  • Karma: +0/-1
    • Vis profil
RE: Filter blocking på 307 HDI
« Svar #7 Dato: 25. Juni 2015, 00:00 »
Jeps, og kør motoren varm inden du skifter så er chancen for de knækker mindre, husk at massere dem ud
Peugeot 407 1,6HDI 8/2007
Kan skaffe udstyr og hjælpe med:
 - Fejludlæsning, nulstilling mv.
 - Dækskifte og afbalacering fra 12” til 26”.
 - Bundkar modificering i 1,6HDI
 - Service.
 - Reservedele til fornuftig pris.
 - Reparationer eller andet, spørg :)