Hej Peugeot folk
Jeg har en Peugeot 308 SW, helt ny fra 2015.
Jeg har undret mig lidt over det automatiske tænd/sluk af mine baglygter. Jeg har også sammenlignet med andre lignende 308SW'ere jeg har mødt i trafikken, der specielt her i de lyse tider, næsten altid har deres baglygter slukkede.
Inde fra instrumentbordet, kan jeg vælge automatisk lys, eller tvinge det tændt. Men umiddelbart er det bare forlyset jeg ændrer på. Om den skal gå fra kørelys, til nærlys. Det virker fint. Når jeg selvfølgelig tvinger det tændt, så er baglygterne også tændte.
Jeg har også prøvet at tvinge dem slukket, altså sætte den på position 0, så der kun er kørelys på foran. Der er de stadigvæk tændt næsten altid mine baglygter.
De slukker og tænder vidst efter en seperat lys sensor ikke ? Og er der evt. andre faktorer der kan spille ind ?
Jeg har netop lige holdt på en p-plads hvor jeg i bakspejlet kunne se mine lygter i en butiksrude.
Her var de godt nok slukkede efter jeg startede bilen, og der var også solskin. Så kørte jeg, og kunne konstatere da jeg kom hjem var de tændte. Stadig masser af solskin, men nu blev de ved med at være tændt ?
Nogen der kan gøre mig lidt klogere på det ?
Har jeg en defekt et sted eller hvad kan det være
Nok en lille ting, men lidt har da også ret B)