Der er original potte på.
Støjen kommer helt sikkert fra motorrum og indsugningen.
Hvis der er pillet ved udstødningen ville bilen støje mere konstant, ikke kun ved acceleration.
Begge værksteder peger også på indsugningen, men mener der intet er galt, sådan skal den lyde. Det er jo en 120HK siger de.
Problemet er bare at jeg aldrig har hørt så meget indsugningsstøj i nogen bil før, hvad jeg selv har kørt i, og jeg har haft flere på over 120HK.
Jeg sammenligner ikke med turbo biler, jeg ved godt at turboen 'æder' indsugningsstøjen.
Har lidt på fornemmelsen værkstederne bare kigger på om der sidder originale dele, og at der ikke er boret huller i indsugningen, og ikke efter deciderede fejl. (flækkede dele som indsugningsmanifold eller luftfilter hus/dele).
Har bare ikke noget at have det i, hvis jeg ikke har prøvekørt en anden Peugeot 207 med samme motor!
Den tidligere ejer kunne have boret huller i luftfilterkassen, og at få luft udenom air resonatoren som sidder i enden af slangen til luftfilteret, for at få en mere barsk lyd!
Jeg er bare den type der vil have bilen så stille som mulig, og kun høre omdrejninger, når jeg accelererer...