Jeg har erfaring med H&R 35/15. Det virker.
Bagende: skift begge bagbro bøsninger hvis de aldrig er skiftet.
Fjedrene skal have skiftet gummi i top og bund, og de skal sidde rigtigt.
Skift dæmperne samt toplejer og bolte.
Så er der ikke noget der knirker.
Foran:
skift begge stabilisatorarms bøsninger og begge pendul arme.
Skift støddæmperne!! samt fjeder anslag under top leje.
komplet topleje
øverste plade der holder enheden i tårnet.
Nye bolte.
Toplejet skal passe sidde rigtigt i tårnet. Der er 2 udspring på hver side der skal side i bilens længde retning..
Bærearm og kugle har du fået skiftet..
Få bilen sporet.
Nu er er der ikke nogle klonk lyde.
Brug evt. monroe flex dæmpere.
Med 50/30 er det skod at køre på de danske landeveje. De er jo som i rusland nu.
Med H&R 35/15 kan man få en god køreoplevelse med monroe flex. 30% sport dæmpere
giver en hård kørsel, der godt nok er præcis, men træls i længden.
På en ny undervogn kommer de første klonk fra slidte stabilisator penduler. Nogle holder kun 10000. Lemfördere er efter min mening bedste valg. også når det kommer til bærearme.
Jeg har lige skiftet min undervogn. Bilen kører som ny. Har haft den fra ny.
steffeen skrev:
Hej alle,
Har en peugeot 307 Edition fra årgang 2005 der har kørt 106000km.
Oplever et problem ved kørsel på ujævn vej at bilen knirker både forfra og bagfra i skiftende perioder (lyder som om det kommer begge steder fra).
Den har været til mekaniker og fået tjekket alle bøsninger hvor der ikke blev meldt fejl, der er skiftet tårnlejer og kødben heller uden resultat.
Bilen er sænket 50/30mm med supersport fjedre fra Carzone.dk - problemet var der umiddelbart ikke efter sænkning og den har nu kørt 3000km med fjedrene. I forbindelse med sænkning blev der ikke skiftet støddæmper da de havde det fint, og gummislangerne til fjedrene blev monteret på de nye fjedre.
Nogen der har et bud på hvad der knirker og knager? Er ved at få grå hår af det