Forfatter Emne: kabinestøj/larm 206+ 1.4 hdi  (Læst 2532 gange)

Promunch

• Gæst
kabinestøj/larm 206+ 1.4 hdi
« Dato: 23. December 2015, 01:13 »
Hej alle. Jeg er frisk medlem her på siden så bær over med mig.
Jeg har nu haft min 206+ diesel i 4år  Og er aldrig blevet sådan helt glad for den,  altså den er okay, kører godt nok ikke de 28,6 den er opgivet til men 22km/l er også okay, når jeg nu har 25km på arbejde og de 22km er på landevej.

Men en ting jeg simpelthen er ved at blive sindssyg af og som altid har været der, er alt det alt i kabinen. Min kone og jeg skal snakke højt til hinanden på landevejen og på motorvejen skal vi næsten råbe til hinanden.  Hvorfor ? Kan det virkelig passe at der ikke kan gøres noget ved?
Jeg tænker om andre fjedre eller støddæmpere kan gøre noget? Har inderskærme noget at sige?
Ved at der er lidt forskel om jeg har sommer eller vinterdæk på, men kun lidt.
Har hørt at man ved ATU i Tyskland kan få tungtgas i dækkene så det ikke larmer så meget? Nogle der ved noget?

Ole S

• Hero Member
    • Vis profil
RE: kabinestøj/larm 206+ 1.4 hdi
« Svar #1 Dato: 23. December 2015, 10:26 »
Tungt gas, ;););) Det må du sgu længere ud på landet med.

Hvor kommer støjen fra???
Er det dækstøj? Køb nogle ordentlige dæk der ikke larmer
Motorstøj/støj fra karosse. Her kan dæmpes med div materialer rundt om i bilen.
Vindstøj. Ikke så meget at gøre, udover at sikre at alle tætningslister osv, er helt tætte.
Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002

Promunch

• Gæst
« Svar #2 Dato: 23. December 2015, 12:17 »
Tugt gas bliver mest brugt i motorsport og fly hvor at gassen ikke udvider sig ved temperatur forskelle. Men den tunge gas er også med til at dæmpe svingningerne fra vejen af op gennem hjulene..... Ved at du kan få det ved ATU.De i Flensburg.

Men.
Der er en smule vejstøj/dæk støj, det er ellers gode Continental jeg har på. 185 brede på stål.. tænkte bare at fjedre støddæmpere måske overfører meget støj til karrosseriet og der måske kunne hentes noget der.

Kabine støj, og motorstøj har jeg meget af. Hvilken slags dæmpningsmåtter skal jeg bruge til det?
Kan se at de de anbefaler til min bil vil koste ca 5000-8000,- for hele bilen GLEM DET!
Findes der noget alternativt? Et gummigulvtæppe, eller rockwool.... Hvad ved jeg....
« Senest Redigeret: 23. December 2015, 12:18 af Promunch »

pug407aut

• Hero Member
    • Vis profil
  • By: Aalborg
« Svar #3 Dato: 23. December 2015, 16:11 »
Hvor gamle er de Continental dæk, hvem har monteret dem

Fx Tesla de har memoryfoam i dækene for at dæmpe støjen
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L

Promunch

• Gæst
« Svar #4 Dato: 23. December 2015, 17:58 »
Det Peugeot i Haderslev der har monteret og afbalanceret dem. De er 4mdr gammel, men det er også på mine sommer dæk, og mine vinterdæk før det. Så tror ikke der er meget at gør er ved dækkene. Derfor tænkte jeg..... (Aner ikke hvordan det er bygget op) at det kunne været at støddæmper eller fjeder, eller skål eller....kande......
Måske sad i nogle dårlige ophæng eller eller noget, ved at Opel har nogle krængningsstabelisatorer som kan skiftes ud til nogle gummi plast bøsninger som hjælper en smule på støjen....
Men... sådan nogle dæmpningsplader, hvor kan man få dem billigt, og findes der alternativer. Til ting man kan bruge, så jeg ikke skulle bruge 1/4 af bilen salgspris på plader?

pug407aut

• Hero Member
    • Vis profil
  • By: Aalborg
« Svar #5 Dato: 23. December 2015, 18:04 »
stabilisator boltene/kødben kan give noget i styretøjet
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner