Hej Frederik.
Det er ikke nødvendigvis under acceleration. Det kan være imens jeg triller stille og roligt derud af. Og den kan ikke starte igen med det samme. Det er netop det der er så spooky.
Der er som sagt ingen fejlkoder.
Men igår kørte jeg en tur, og pludselig begyndte ladelampen at lyse. Jeg kørte hjem, men da jeg slukkede bilen, og tændte den igen, holdt ladelampen op med at lyse. Jeg gik ud og målte på spændingen, der kun var på 11,5 volt imens bilen var igan, så den ladede altså ikke. <
Jeg er ikke bilkyndig, så beklager de manglende biltermer, men der går et lille kabel ud fra generatoren, som jeg går ud fra kommer fra et relæ, der giver en lille spænding, der trigger generatoren til at give strøm. Jeg skrabede lidt af isoleringen af den ledning, og forbandt den kortvarigt direkte til pluspolen på batteriet, og bilen begyndte straks at lade igen.
Så lige nu er tanken, at da hvis bilens ladelampe ikke nødvendigvis lyser, selvom bilen ikke lader, så kan det simpelthen være der er for lidt spænding under kørsel, til at diverse styringssystemer kan fungere.
Mit problem er så nu HVORFOR den ikke sender spænding igennem den lille ledning til generatoren. Er det et lille brist på et kabel, og i så faldt hvor. Det kan jo være i selv motorrummet, et sted imellem BSI, BSM, tændingen og ECUen, så at skulle gennemtjekke alle de kabler er LANGT over mine evner.
Men lige nu er tanken at se om jeg kan skaffe et komplet wire loom, og så få det monteret, for de franske kabler er så sølle, så det ikke nødvendigvis kan ses uden på kablet, om der er en dårlig forbindelse.
Men kan der være det. Kan manglende ladning få bilen til at gå ud?