Forfatter Emne: "Pive-lyd" i Peugeot 206  (Læst 2837 gange)

billebie

• Gæst
"Pive-lyd" i Peugeot 206
« Dato: 20. Maj 2005, 09:30 »
Hej alle.

Jeg har en Peugeot 206 fra 99 som har kørt 120.000 km.
Mit problem er at af og til kommer der en høj hyletone fra motorrummet. Det er oftest når jeg kører på motorvej og omkring de 130 km/t. Tonen skifter af og til til en dybere, og lige pludselig holder den op. Det er meget irriterende da jeg skal til Italien i sommerferien og ikke gider at høre på den hele vejen derned.... :-)

Håbet at i har nogle ideer til hvad det kan være...

Mvh billebie

SALAMANDER

• Gæst
RE: HEJ BILLEBIE!
« Svar #1 Dato: 21. Maj 2005, 16:33 »
Jeg har også en irriterende lyd i kabinen, men den starter somregel først ved Ca. 160 Km/t.
Den starter allerede ved 150 Km/t, men når jeg passerer 160 Km/t bliver den uudholdelig!
På et tidspunkt viste speedometeret over 200 Km/t og da var den helt gal!
Somregel holder det op når jeg sænker farten igen, men ikke altid!
Det lyder som om den irriterende lyd kommer et eller andet sted fra forreste passagersæde!
Når jeg er alene i bilen er der aldrig noget, men når min kone er med er lyden der igen!

God tur til Italien!

:D

mumse

• Gæst
RE: Hyletone
« Svar #2 Dato: 06. September 2006, 22:21 »
Tror du bare ikke det er konen der hyler, fordi du kører så hurtigt! ;)

Svaret på det må jo være at I sætter farten en smule ned, så forsvinder hyletonen.

MortenMI16

• Gæst
RE: "Pive-lyd" i Peugeot 206
« Svar #3 Dato: 07. September 2006, 17:17 »
Citér
SALAMANDER skrev:
Jeg har også en irriterende lyd i kabinen, men den starter somregel først ved Ca. 160 Km/t.
Den starter allerede ved 150 Km/t, men når jeg passerer 160 Km/t bliver den uudholdelig!
På et tidspunkt viste speedometeret over 200 Km/t og da var den helt gal!
Somregel holder det op når jeg sænker farten igen, men ikke altid!
Det lyder som om den irriterende lyd kommer et eller andet sted fra forreste passagersæde!
Når jeg er alene i bilen er der aldrig noget, men når min kone er med er lyden der igen!

God tur til Italien!

:D

Hey
Lad nu være med at ødelægge denne tråd med ligegyldige kommentarer. hvis du ikke har et forslag til løsningen på hans problem så lad være MED AT KOMMENTÈR det. :@:@