Forfatter Emne: ADVARSEL. KØB IKKE HER.. Diagbox.  (Læst 10944 gange)

mikhan

• Hero Member
    • Vis profil
RE: ADVARSEL. KØB IKKE HER.. Diagbox.
« Svar #15 Dato: 20. September 2016, 23:38 »
Citér
Holt skrev:
Har du set min tråd om manglende adgang til visse styrebokse på de nye modeller, og kender du en løsning.

Holt

Har lagt noget der ligner et svar i din tråd.. Ikke at det er meget værd pt. ;)
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 360.000 km. Nu skrottet.

Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001  ca. 252.000 km.. Kun til stumper nu.

Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 ( NU med rev C V.9.68) Skal du have en udlæsning så, send en MAIL.

Flash fra rev B til C online

mikhan

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #16 Dato: 27. September 2016, 18:02 »
Ny advarsel. Hmm.

Denne engelske sælger har nu 2 gange indenfor 14 dage, leveret et dybt forældet interface. Det ER kun rev B, trods annoncen lover det nyeste nye.

Det vil aldrig kunne kører på andet end en XP. Og heller aldrig på mere end version 5.29. ( Der heller ikke ligger på medfølgende software )

Der er idag klaget til sælger over at det "nyeste, nye" kun er det forældet rev B. Og ikke som forventet et rev C.

Se hvad han svare på klagen.

"Hi F,

vehicle-diagnosticsuk sent you a message about your request:

"the listing you bought isn't rev c, My other listing is rev c whioch costs more, If you want rev c I can exchange it for £15 extra if you want that. let me know as I am happy to do this for you."

Tjek selv annoncen og vurdèr, hvad man burde forvente at få ud fra dens tekst.  

http://www.ebay.co.uk/itm/LEXIA-3-PEUGEOT-CITREON-DIAGNOSTIC-INTERFACE-PP2000-CAN-BUS-DIAGBOX-V7-V50-V25-/222246402616?ssPageName=ADME:X:RRNTB:US:3160
« Senest Redigeret: 27. September 2016, 18:03 af mikhan »

Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001  ca. 252.000 km.. Kun til stumper nu.

Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 ( NU med rev C V.9.68) Skal du have en udlæsning så, send en MAIL.

Guppy

• Sr. Member
    • Vis profil
« Svar #17 Dato: 03. Oktober 2016, 03:43 »
Nu sidder jeg igen og kommer i tvivl om hvad jeg egentlig ejer. Er vel det man i gamle dage kaldte en Nørd, ved ikke hvad det hedder i dag. Men jeg finder stor fornøwelse i at lege med den slags, skønt mit sidste eksemplar af bilmærket  7,9,13 aldrig har haft brug for dimsen. Men jeg er nu i besiddelse af adskillige PC'er , xp, 7, 10 med div. udgaver af softwaren fra den ældste PP2000 jeg har kunnet finde til nyeste Diagbox. Når jeg tester interfacet siger det Rev. B. Men når jeg så bruger det på de forskellige versioner, så skal den lige opdatere interfacet hvis jeg sidst har brugt Diagbox og så skifter til den gamle PP2000, så opdaterer den lige et halvt minut, og så virker alt tilsyneladende. Skriver "tilsyneladende" da jeg langt fra har testet alle versioner på selve bilen, da den står et andet sted som regel. Men interface og alle mine softwareversioner ser ud til at tale udmærket sammen efter opdateringen som den laver. Lang historie kort: Er der nogen der måske har et bud på hvilket interface der opfører sig sådan ?.
Før-2003, 406, 1,8 16v-st, motor 6FZ /EW7J4, 117HK, SW, Sølvgrå, 193000km,

Nu: 407 sedan, 2006, 1.8 125 hk performance. REG: YD42 331-86.000 km

Har Diag-Box (ikke megen erfaring i at bruge det) og Tandremsværktøj  (Udlånes mod depositum svarende til nyprisen)

superpjok

• Hero Member
    • Vis profil
  • By: Klovborg
« Svar #18 Dato: 03. Oktober 2016, 06:44 »
Hej!
Hvis du er i tvivl om hvilken version dit interface er, kan du bruge programmet ?
Interface Checker, kan du ikke selv finde det, kan du få af mig :)
mvh
C-Max 2.0 tdci (Peugeot) 2010
RIP: Mondeo 2.0 TDCI (Peugeot) 2004
Peugeot 206 1.6 2002
RIP: 306 Roland Garros 1,8 1999
RIP: 406 Break 2,0 HDI 2001
RIP: 406 Break 2,0 HDI 1999
PP 2000/Diagbox
Favoritværksted: Hjemme

mikhan

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #19 Dato: 03. Oktober 2016, 11:46 »
Jeg TROEDE også at programmet Interface Checker altid gav korrekt svar.

Men i nogen tilfælde, så vises et interface som Rev B.. Og er det muligvis også.

Men NOGEN rev B fungerer fuldt ud som et rev C, når man så tester det i en computer med den nyere version 7.xx. Hvad logikken ellers siger ikke burde kunne lade sig gøre.

Så sent som for 14 dage siden købte en PSA ejer et nyt Interface i England (ikke samme sælger, som advarslen går på) Det viser klart rev B, men fungerer som et rev C. På hans computer med V7.62  Hmm.

Desværre er vi nok derhenne, at (medmindre at Interface Checkeren KLART viser rev C) så skal selv nyere interface, en "tur" på en computer med V.7.xx installeret for korrekt svar.

Og forsøger man med et "ægte, gammeldags" rev B, at kører det på V.7.xx, så er svaret klokkeklart. Der kommer en fejlmelding, der siger at hardware og software ikke passer sammen.
« Senest Redigeret: 03. Oktober 2016, 11:56 af mikhan »

mikhan

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #20 Dato: 03. Oktober 2016, 12:29 »
Citér
Guppy skrev:
Nu sidder jeg igen og kommer i tvivl om hvad jeg egentlig ejer. Er vel det man i gamle dage kaldte en Nørd, ved ikke hvad det hedder i dag. Men jeg finder stor fornøwelse i at lege med den slags, skønt mit sidste eksemplar af bilmærket  7,9,13 aldrig har haft brug for dimsen. Men jeg er nu i besiddelse af adskillige PC'er , xp, 7, 10 med div. udgaver af softwaren fra den ældste PP2000 jeg har kunnet finde til nyeste Diagbox. Når jeg tester interfacet siger det Rev. B. Men når jeg så bruger det på de forskellige versioner, så skal den lige opdatere interfacet hvis jeg sidst har brugt Diagbox og så skifter til den gamle PP2000, så opdaterer den lige et halvt minut, og så virker alt tilsyneladende. Skriver "tilsyneladende" da jeg langt fra har testet alle versioner på selve bilen, da den står et andet sted som regel. Men interface og alle mine softwareversioner ser ud til at tale udmærket sammen efter opdateringen som den laver. Lang historie kort: Er der nogen der måske har et bud på hvilket interface der opfører sig sådan ?.

Såfremt at du med dit nuværende interface der viser rev B overhovedet kan få noget fornuftigt frem på en maskine med andet end XP 32 bit. Så virker dit rev B 99,9 % sikkert som et rev C.. Uanset hvad det kaldes ;) Se mit svar læggere oppe..

Alternativt:  
Hvis du er lidt af en nørd (og har mod) så KUNNE du forsøge en V7.xx på fx. en win 7 32 bit.

Den må bare ikke have tidligere versioner liggende uden, at de skal afinstalleres først.

Men jeg har en god "nem" grundlæggende V7.02, du kan hente fra min MEGA. Med Dansk vejl.

Med den version installeret, så får du fuldt svar på dit interface rev B eller C, når det smides i computeren. Enten fungere det, eller også gør det ikke.

Vil du have linket til min V7.xx så smid mig en besked (gerne med din mailadresse).. Jeg vil ikke lægge linket offentligt/direkte på her.

Mvh Mikael ;)
« Senest Redigeret: 03. Oktober 2016, 12:37 af mikhan »

superpjok

• Hero Member
    • Vis profil
  • By: Klovborg
« Svar #21 Dato: 03. Oktober 2016, 12:37 »
Citér
mikhan skrev:

Men i nogen tilfælde, så vises et interface som Rev B.. Og er det muligvis også.

Men NOGEN rev B fungerer fuldt ud som et rev C, når man så tester det i en computer med den nyere version 7.xx. Hvad logikken ellers siger ikke burde kunne lade sig gøre.

Så sent som for 14 dage siden købte en PSA ejer et nyt Interface i England (ikke samme sælger, som advarslen går på) Det viser klart rev B, men fungerer som et rev C. På hans computer med V7.62  Hmm.

Desværre er vi nok derhenne, at (medmindre at Interface Checkeren KLART viser rev C) så skal selv nyere interface, en "tur" på en computer med V.7.xx installeret for korrekt svar.

Og forsøger man med et "ægte, gammeldags" rev B, at kører det på V.7.xx, så er svaret klokkeklart. Der kommer en fejlmelding, der siger at hardware og software ikke passer sammen.

Halløj...
Det er fordi det afhænger af serienummeret på rev b.

Nogle (Kina) kloner bruger blacklistede serienr, der IKKE virker i alle versioner af diagbox...
mvh
C-Max 2.0 tdci (Peugeot) 2010
RIP: Mondeo 2.0 TDCI (Peugeot) 2004
Peugeot 206 1.6 2002
RIP: 306 Roland Garros 1,8 1999
RIP: 406 Break 2,0 HDI 2001
RIP: 406 Break 2,0 HDI 1999
PP 2000/Diagbox
Favoritværksted: Hjemme

mikhan

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #22 Dato: 03. Oktober 2016, 12:40 »
Citér
superpjok skrev:
Citér
mikhan skrev:

Halløj...
Det er fordi det afhænger af serienummeret på rev b.

Nogle (Kina) kloner bruger blacklistede serienr, der IKKE virker i alle versioner af diagbox...
mvh

Troede jeg også.. Men Interface checkeren kan sagtens vise 2 ens rev B. Og med samme serienummer. Og alligevel fungere den ene kun som rev B og den anden som rev C ???

Et eksempel: Mit det gamle rev B har nøjagtigt samme serienummer, som et andet jeg testede. Mit gamle kan ikke køre på andet end V.5.29 på en Xp. Det andet magen til, fungerer perfekt på V.7.62. Og på andet end lige en Xp.

AL visning i Interface Checkeren er ENS i begge interface, på samme maskine ???

Jeg har også mødt et Interface der ER blacklistet. Fordi man lavede "fejl 40" at forsøge at update i den mulighed der altid kommer i starten af Diagbox. Det interface var bare HELT blacklistet. Og virkede ikke længer uanset V.5.29 eller 7.62. Lige til skrotbunken eller reparation.
« Senest Redigeret: 03. Oktober 2016, 12:52 af mikhan »

Guppy

• Sr. Member
    • Vis profil
« Svar #23 Dato: 04. Oktober 2016, 01:41 »
Det er netop Interface Checker, der siger at mit er et rev B - Men så vidt jeg husker skulle det, iflg. sælger, være nyeste model (den gang), og der fulgte skam også en eller anden kvæstet version af diagbox 7 med. Men jeg har lavet en del "Teknisk Dokumentation" gennem tiden, til forskellige produkter - det kan man jo i hvert fald ikke skylde kineserne for. Vil nærmere kalde det Teknisk Forvirring og vildledning :)
Før-2003, 406, 1,8 16v-st, motor 6FZ /EW7J4, 117HK, SW, Sølvgrå, 193000km,

Nu: 407 sedan, 2006, 1.8 125 hk performance. REG: YD42 331-86.000 km

Har Diag-Box (ikke megen erfaring i at bruge det) og Tandremsværktøj  (Udlånes mod depositum svarende til nyprisen)