Hej alle
Jeg står med det problem, at min Peugeot 207 1.6 92hk HDi (motorkode 9HP) ved jævn hastighed har det med at sætte ud. Hvis man accelerer bare en smule stopper det igen, har kun oplevet det ved lige over 80km/t. Enkelte gange kan motoren også gå ujævnt når man tænder bilen. Når den ikke sætter ud kører motoren jævnt, roligt og trækker som den skal. Har også lige fået den synet uden anmærkninger på røggas.
Bilen er fra september 2010 og har gået 135.000km.
Da det mest nærliggende er at få læst fejl ud, har jeg også prøve med det, men uden held. Har Peugeot interface Rev. C og PP2000, og den læser også ud, men skriver "Referencing engine ECU". Man kan så vælge mellem forskellige ECU'er, men har ikke kunnet finde hvilken ECU der sidder i min bil gennem Peugeot servicebox.
Derfor er mine spørgsål:
1: Nu når i har brugt tid og energi på at læse mit oplæg, kunne i så have ideer til selve motorfejlen?
2: Ligger problemet med udlæsning i en for gammel version af PP2000, skal jeg over i Diagbox eller noget helt tredje?
3: Hvordan finder jeg ud af hvilken ECU der sidder i min bil, så jeg kan vælge manuelt?
Takker på forhånd mange gange for hjælpen