Løst.
Det viste sig at være ledningen til dyse 4, som kortsluttede mod et beslag lige over tandremmen. Der har nok siddet en plastic clips fra ny, men den har ikke været der, de 5 år jeg har haft bilen.
Motorens rystelser har gjort, at beslaget har gnavet sig igennem det yderste rillede plast rør og også igennem isoleringen til ledningen.
Når jeg gav gas og motoren væltede lidt, så rørte ledningen beslaget. Computeren lukker så ned for alt.
Kobbertråden i ledningen var ikke gravet over, så den har fået noget flydende gummi snask købt i USA for mange år siden. Beregnet til ledninger på både. Det skulle tørre i 5 min. og fik så en gang til. Derefter pakkede jeg ind i isolerbånd og til sidst, et stykke kølerslange rundt om det ødelangte rillede plast rør, som blev stripset fast til beslaget, så det ikke kan gnave mere.
Fantastisk at få den ud at køre igen.
Skulle nok have gået lidt mere traditionelt til værks, end at tro alle svar skal komme fra en tester og et forum! Hvis jeg havde checket de ledninger fra starten, havde jeg straks fundet fejlen. Heldigvis ingen penge spildt.
Bedste hilsener