Det er helt korrekt at ribremskiven altid kører rundt, men den midderste som er magnet påvirket drejer ikke rundt.
Så måske det der fortryk du skriver om, kunne det være...
Hvordan tjekkes det?Trykket KAN MÅSKE tjekkes med en PP2000/diag tester.. ( Det er ikke på alle PSA biler funktionen er tilgængelig.)
Ps!!! Der er altså en del i dit område (syd sjælland) med udstyr (PP2000 eller diag) der kan. De må bare på banen Men ellers kan den der aflæste din nuværende væske gøre det.. Er trykket lavt eller nul, så BØR der også laves en UV test om anlægget ER tæt.. Uden 100 % tæt, er det spild af penge at få fyldt væske/tryk på.
Normalt er stikket til magneten på kompressoren bare et 2 polet. ( plus/minus )
Så det er muligt at teste om den slår til eller ej, ved at adskille stikket, og smide en direkte plus/minus til magneten. Du er ikke i tvivl, hvis det virker. Det både ses og høres hvis den virker på den måde. (du behøver ikke at have hverken motor eller klima slået til ved den test.