Forfatter Emne: Engine fault  (Læst 7856 gange)

denisco

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 5
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Engine fault
« Dato: 30. Juli 2017, 15:49 »
Hej

Jeg får ovenstående fejl på min Peugeot 308 SW fra 2014. Er der nogle som har erfaringer med denne fejl.

Jeg har haft en ODB2 reader på, og får følgende fejlkode:

P20F6 – Reductant Injection Valve Stuck Open Bank 1 Unit 1.

pug407aut

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.658
  • Karma: +2/-0
    • Vis profil
  • By: Aalborg
RE: Engine fault
« Svar #1 Dato: 30. Juli 2017, 17:55 »
Uden den rigtige tester med den rigtige P fejlkode, så er det svært at sige
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L

AXE1

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 378
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Slagelse
RE: Engine fault
« Svar #2 Dato: 30. Juli 2017, 18:30 »
Citér
pug407aut skrev:
Uden den rigtige tester med den rigtige P fejlkode, så er det svært at sige

Det er skam en helt rigtig "P" kode og den henviser til Urea systemet, det kunne være dysen der er def.
Peugeot 207 RC

denisco

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 5
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Engine fault
« Svar #3 Dato: 30. Juli 2017, 18:32 »
Samler lige beskeden :)
« Senest Redigeret: 30. Juli 2017, 18:57 af denisco »

denisco

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 5
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Engine fault
« Svar #4 Dato: 30. Juli 2017, 18:44 »
Samler lige beskeden :)
« Senest Redigeret: 30. Juli 2017, 18:57 af denisco »

denisco

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 5
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Engine fault
« Svar #5 Dato: 30. Juli 2017, 18:56 »
Citér
AXE1 skrev:
Citér
pug407aut skrev:
Uden den rigtige tester med den rigtige P fejlkode, så er det svært at sige

Det er skam en helt rigtig "P" kode og den henviser til Urea systemet, det kunne være dysen der er def.


Mange tak for hurtig svar.

Jeg fik faktisk skiftet urea i sidste uge pga. Lampen lyste. Kan der være en sammenhæng her?

Og er det noget som er dyrt at få lavet? :)

mikhan

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.253
  • Karma: +6/-1
    • Vis profil
RE: Engine fault
« Svar #6 Dato: 31. Juli 2017, 10:04 »
Citér
denisco skrev:
Citér
AXE1 skrev:
Citér
pug407aut skrev:
Uden den rigtige tester med den rigtige P fejlkode, så er det svært at sige

Det er skam en helt rigtig "P" kode og den henviser til Urea systemet, det kunne være dysen der er def.


Mange tak for hurtig svar.

Jeg fik faktisk skiftet urea i sidste uge pga. Lampen lyste. Kan der være en sammenhæng her?

Og er det noget som er dyrt at få lavet? :)


Ja det kan der sagtens være en sammenhæng i..

Prøv at smide et reg. nr eller sidste 8 cifre i stelnummeret.
Så kan DIT system slås op.

MÅSKE er det bare en bagatel som skal tjekkes ??? ;)
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 360.000 km. Nu skrottet.

Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001  ca. 252.000 km.. Kun til stumper nu.
 

Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 ( NU med rev C V.9.68) Skal du have en udlæsning så, send en MAIL.

Flash fra rev B til C online

denisco

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 5
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Engine fault
« Svar #7 Dato: 01. August 2017, 10:31 »
Det lykkedes at nulstille fejlen :)