Forfatter Emne: Ujævn tomgang  (Læst 2234 gange)

schmidt2012

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 3
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Ujævn tomgang
« Dato: 04. September 2017, 18:42 »
Hej derude

Jeg er ejer af en Peugeot 206+ 1.4 benzin.
Årgang 2010, km 91000

Pludselig den ene dag fra den anden kører den meget uroligt i tomgang - så galt det at det kan mærkes i rat og i hele bilen. Den kan godt godt accellere... Det skal dog nævnes at tidligere på dagen havde jeg hældt lidt ekstra motorolie - kan det skyldes at der har været for meget olie på.
Der er ingen motorlampe der lyser - ej heller hvis røg osv

Min tanke falde på defekte tændspoler. Er det forsvarligt at køre de 3 km i morgen til det lokale Peugeot værksted, eller skal den hentes på vogn ? Kører selvfølgelig med at belaste motoren mindst muligt..


På forhånd tak !

mikhan

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.253
  • Karma: +6/-1
    • Vis profil
RE: Ujævn tomgang
« Svar #1 Dato: 04. September 2017, 18:55 »
LIDT for meget olie på ??? Hvor står olien når du trækker oliepinden efter 10 min. stilstand ???

Ingen lysende lamper = Jeg turde godt selv køre til Peugeot ;)
« Senest Redigeret: 04. September 2017, 18:59 af mikhan »
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 360.000 km. Nu skrottet.

Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001  ca. 252.000 km.. Kun til stumper nu.
 

Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 ( NU med rev C V.9.68) Skal du have en udlæsning så, send en MAIL.

Flash fra rev B til C online

schmidt2012

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 3
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Ujævn tomgang
« Svar #2 Dato: 04. September 2017, 19:03 »
Altså umiddelbart står olien som den skal på oliepinden... Så måske er det bare et uheldigt sammentræf ?

schmidt2012

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 3
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Ujævn tomgang
« Svar #3 Dato: 04. September 2017, 19:43 »
Det føles som om den kører på 2 eller 3 cylindre..

pug407aut

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.658
  • Karma: +2/-0
    • Vis profil
  • By: Aalborg
RE: Ujævn tomgang
« Svar #4 Dato: 05. September 2017, 00:26 »
Der sker ikke noget ved at køre de par km
Når bare du ikke køre flere hunderede kilometer, så er det ikke kun tændspolen der skal skiftes.
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L