Forfatter Emne: Startproblemer 406 2.0 Hdi, evt afledning til stel  (Læst 5878 gange)

MJeppesen24

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 109
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
    • https://www.youtube.com/channel/UCWq1uXpc9chgaFQDw0f9tsA?view_as=subscriber
  • By: Odense
RE: Startproblemer 406 2.0 Hdi, evt afledning til stel
« Svar #15 Dato: 12. Maj 2018, 10:11 »
Citér
Hvis der er problemer med startspærren, ville jeg så ikke få en "Engine Imobiliser" på multidisplayet, samt en gul lampe med nøgle på i instrumentet?


Ikke nødvendigvis

Martin
Udstyr : PP2000 - LEXIA3 - DIAGBOX - TB007

Har mulighed for udlæsning,kodning & skæring af nøgler på fyn.

Min YouTube Kanal https://www.youtube.com/channel/UCWq1uXpc9chgaFQDw0f9tsA/featured

[

superpjok

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.057
  • Karma: +4/-2
    • Vis profil
  • By: Klovborg
RE: Startproblemer 406 2.0 Hdi, evt afledning til stel
« Svar #16 Dato: 12. Maj 2018, 13:00 »
Hej!
Du skal bruge dam nr fra donorbilen..
mvh
C-Max 2.0 tdci (Peugeot) 2010
RIP: Mondeo 2.0 TDCI (Peugeot) 2004
Peugeot 206 1.6 2002
RIP: 306 Roland Garros 1,8 1999
RIP: 406 Break 2,0 HDI 2001
RIP: 406 Break 2,0 HDI 1999
PP 2000/Diagbox
Favoritværksted: Hjemme

mikhan

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.253
  • Karma: +6/-1
    • Vis profil
RE: Startproblemer 406 2.0 Hdi, evt afledning til stel
« Svar #17 Dato: 12. Maj 2018, 18:42 »
Citér
superpjok skrev:
Hej!
Du skal bruge dam nr fra donorbilen..
mvh


Ja og DAM kan findes hvis du har stelnummeret fra doner ;)
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 360.000 km. Nu skrottet.

Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001  ca. 252.000 km.. Kun til stumper nu.
 

Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 ( NU med rev C V.9.68) Skal du have en udlæsning så, send en MAIL.

Flash fra rev B til C online

Ladegaard83

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 10
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Startproblemer 406 2.0 Hdi, evt afledning til stel
« Svar #18 Dato: 02. Juni 2018, 18:07 »
Hermed en opdatering på projektet.

Bilen er kommet til at køre igen :)... Det endte med at jeg måtte kaste håndklædet i ringen og få en prof til at kigge på sagen.

Al misæren viste sig at skyldes den krumtapsensor som var blevet smadret første gang jeg forsøger at starte bilen efter udskiftning af EGR-køleren.
Det viste sig at der sidder en ganske lille magnet inde i den induktive føler (krumtapsensoren).
Denne magnet havde sat sig på siden af svinghjulet, og gav derfor krumtapsensoren et forkert signal i forhold til hvornår motoren skulle have indsprøjtning på de enkelte cylindre.
Operationen kunne heldigvis klares med et endoskop, og derfor var det ikke nødvendigt at få gearkassen af...
Alt i alt en masse sort uheld, som ikke havde sammenhæng med hinanden, og alligevel opstod der en masse problemer samtidig.

De originale bokse til bilen fejlede tilsyneladen ikke noget - dog står den stadig med en fejl på DATA-WIRE B til comfort-boksen, Air conditionen virker ikke ordenligt, men det bliver nok i en anden tråd.

Tak for hjælp og gode råd!!!