Jeg ved ikke om det er en eftermonteret eller original fartpilot, den sad i da jeg købte bilen for ti år siden.
Den er monteret ved at fjerne 2 stik (blå og grå stik) bag på Comm modulet og sætte fartpilot modulets ledninger/stik ind imellem Comm modulet og de 2 stik der blev afmonteret.
Så går der et bundt ledninger ned til speederen hvor man tager stikket fra speederen af og monterer fartpilotens stik på speederen og et andet stik på stikket der oprindeligt sad på speederen.
Hver gang jeg afmonterer den så virker alt som det skal og når jeg monterer den igen så giver det canbus fejl i større eller mindre grad.
Nu har jeg fjernet canbus ledningerne ned til fartpilot boksen og loddet dem sammen så de går "lige igennem" fra stik til stik, uden at forgrene sig med ca 2x½m ledning ned til boksen og tilbage igen. Nu ser jeg om det virker i morgen, hvis det virker så lodder jeg canbus ledninger på ned til boksen igen (men så forgreningen bliver oppe ved stikkene ven Comm) og ser om det virker, medmindre jeg bare kan aktivere en anden fartpilot.
Kan man aktivere en anden fartpilot, jeg forestillede mig at det var den eneste fartpilot der fandtes til de tidlige 407'ere?
Hvis nogen kan guide mig igennem så aktiverer jeg meget gerne den "indbyggede" fartpilot hvis den er der?
Jeg har tester/Diagbox.