Forfatter Emne: Max ladetryk overskredet - Peugeot 508 2,0hdi 163 hk 215000km  (Læst 5759 gange)

Toki

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 9
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Hej
Er der nogen der har et bud på hvad der kan være galt, siden jeg periodisk får fejlen P11AA Luftkreds. Den går dog ikke i nødprogram, men melder fejl i display.

Begge turbo magnetventiler er udskiftet, samt map sensor.



P11AA Luftkreds. 1

Beregnet belastningsværdi 100 %
Lineær kølervæsketemperatur 077 °C
Turbotryk 3000 MBar
Motoromdrejningstal 2944 Omdr./min.
Bilens hastighed 056 Km/t
Luftindsugningstemperatur 018 °C
Målt luftgennemstrømningsmàngde 0141 Mg/indsprøjtning
Tryk i rampen 1752 Bar
Atmosfàrisk tryk 001 MBar
Batterispænding 14.256 V
Tidstæller 5337721
Kilometertal 216141 Km
Teoretisk turbotryk 2612 MBar
Målt luftgennemstrømningsmàngde 1435 Mg/indsprøjtning
Position for doseringsventil 000 %
Position for turbo 052 %
Igangvàrende regenerering af partikelfilter Regenerering inaktiv
Bekræftet pedalposition 094 %
Aktuelt gear 3.
ESP-system reguleres Inaktiv regulering

P11AA Luftkreds. 2

Beregnet belastningsværdi 093 %
Lineær kølervæsketemperatur 076 °C
Turbotryk 2929 MBar
Motoromdrejningstal 2528 Omdr./min.
Bilens hastighed 065 Km/t
Luftindsugningstemperatur 021 °C
Målt luftgennemstrømningsmàngde 0110 Mg/indsprøjtning
Tryk i rampen 1596 Bar
Atmosfàrisk tryk 001 MBar
Batterispænding 14.256 V
Tidstæller 4377123
Kilometertal 216067 Km
Teoretisk turbotryk 2588 MBar
Målt luftgennemstrømningsmàngde 1353 Mg/indsprøjtning
Position for doseringsventil 000 %
Position for turbo 047 %
Igangvàrende regenerering af partikelfilter Regenerering inaktiv
Bekræftet pedalposition 078 %
Aktuelt gear 3.
ESP-system reguleres Inaktiv regulering

P11AA Luftkreds. 3

Beregnet belastningsværdi 096 %
Lineær kølervæsketemperatur 081 °C
Turbotryk 3000 MBar
Motoromdrejningstal 2496 Omdr./min.
Bilens hastighed 078 Km/t
Luftindsugningstemperatur 036 °C
Målt luftgennemstrømningsmàngde 0118 Mg/indsprøjtning
Tryk i rampen 1590 Bar
Atmosfàrisk tryk 001 MBar
Batterispænding 14.155 V
Tidstæller 1117176832
Kilometertal 215635 Km
Teoretisk turbotryk 2576 MBar
Målt luftgennemstrømningsmàngde 1365 Mg/indsprøjtning
Position for doseringsventil 000 %
Position for turbo 062 %
Igangvàrende regenerering af partikelfilter Regenerering inaktiv
Bekræftet pedalposition 075 %
Aktuelt gear 4.
ESP-system reguleres Inaktiv regulering

P11AA Luftkreds. 4

Beregnet belastningsværdi 095 %
Lineær kølervæsketemperatur 072 °C
Turbotryk 2918 MBar
Motoromdrejningstal 2432 Omdr./min.
Bilens hastighed 063 Km/t
Luftindsugningstemperatur 030 °C
Målt luftgennemstrømningsmàngde 0102 Mg/indsprøjtning
Tryk i rampen 1496 Bar
Atmosfàrisk tryk 001 MBar
Batterispænding 14.256 V
Tidstæller 1104168064
Kilometertal 214971 Km
Teoretisk turbotryk 2565 MBar
Målt luftgennemstrømningsmàngde 1329 Mg/indsprøjtning
Position for doseringsventil 000 %
Position for turbo 046 %
Igangvàrende regenerering af partikelfilter Regenerering inaktiv
Bekræftet pedalposition 098 %
Aktuelt gear 3.
ESP-system reguleres Inaktiv regulering
« Senest Redigeret: 28. November 2018, 21:13 af Toki »

basilhot

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 229
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Jylland
Sv: Max ladetryk overskredet - Peugeot 508 2,0hdi 163 hk 215000km
« Svar #1 Dato: 15. September 2018, 10:09 »
Hej

Jeg ved ikke hvad der er galt men dit ladetryk er på 2 bar. Det er alt for meget.
Hvis du ikke har været forbi Peugeot så ville jeg nok gøre det. De må kunne fixe det

Jeg ville nok også vente med at give den fuld pedal til det er fixet. Bare så der ikke ryger et stempel
Mvh.

JacobJ

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 4
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Sv: Max ladetryk overskredet - Peugeot 508 2,0hdi 163 hk 215000km
« Svar #2 Dato: 17. November 2018, 00:21 »
Hej.

Har du fået udreddet din bil?

Ellers har jeg er meget kvalifiseret bud på, hvad der kunne være galt. Jeg har selv stået med samme problem på min egen 508, som var chippet til ca. det sammen som din!

Hvis det er Landberg som har chippet den, så er det ikke der fejlen ligger.

Det er højst sandsynligt selve turboen det er galt med... bare rolig, den skulle ikke være ved at springe i luften, men det er derimod nok vnt delen i turboen, som kører dårligt/låser sig. Derfor kan den ikke regulere ladetrykket hurtigt nok, og den fortsætter derfor op ad i ladetryk i takt med, at omdr. stiger. Efter 2 sekunder, hvor maks ladetryk er overskredet, vil melder den fejl.

Måden du kan tjekke det på, er ved at køre en tur med tester på, hvor i aflæser turbostillings føleren. Både den AKTUELLE stilling, for at se hvordan den arbejder sammen med den NOMINELLE stilling (den stilling som motorstyringen er programmeret til, at den skal være ud fra den givne situation).

Se linket for forståelse af vnt ventilens funktion: https://www.hessteknik.dk/belladdrens/

Jeg håber du kan bruge min info til noget, inden du får brugt alt for mange unødvendige penge på fejlsøgning.

VH. Jacob
« Senest Redigeret: 17. November 2018, 00:43 af JacobJ »
Peugeot 508 SW 2,0hdi 163
Chippet fra 167hk - 367nm til 190hk - 424nm

Toki

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 9
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Sv: Max ladetryk overskredet - Peugeot 508 2,0hdi 163 hk 215000km
« Svar #3 Dato: 04. August 2019, 17:40 »
Hej Jacob

Nej det har jeg ikke, dem jeg har snakket med siger ny turbo men bilen kører jo fint lige ind til jeg har været på motorvejen og kørt et stykke tid når jeg så kører af motorvejen og laver en acceleration så kommer fejlen igen må sige jeg er ved at være lidt træt af det og desvære er det ikke bare lige at skifte turboen 😧

pug407aut

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.658
  • Karma: +2/-0
    • Vis profil
  • By: Aalborg
Sv: Max ladetryk overskredet - Peugeot 508 2,0hdi 163 hk 215000km
« Svar #4 Dato: 04. August 2019, 23:07 »
Går ud fra at det er de 2 brune ventiler der sider over AC pumpen du har skiftet, der er også en sort bag på motoren i toppen i højre side, den styre den variable geometri (VNT) på turboen
Prøv at smide et par dåser indsugningsrens igennem snuden på den
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L

Toki

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 9
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Sv: Max ladetryk overskredet - Peugeot 508 2,0hdi 163 hk 215000km
« Svar #5 Dato: 05. August 2019, 17:46 »
Ved ikke lige hvad det er for en brun boks du snakker om men de to magnetventiler bag på topstykket er skiftet

pug407aut

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.658
  • Karma: +2/-0
    • Vis profil
  • By: Aalborg
Sv: Max ladetryk overskredet - Peugeot 508 2,0hdi 163 hk 215000km
« Svar #6 Dato: 05. August 2019, 20:45 »
Jeg kan se at en 163hp er anderledes i forhold til en 138hp
Du bør kontrollere nr 9 på billedet.
slangen der går fra turbo til ventil (nr 10 på billedet), der kan du måle om den kan holde vakuum, du bør også gøre det på de andre vakuum slange for at udelukke et brist på en slange

[vedhæftning slettet af admin]
« Senest Redigeret: 05. August 2019, 20:54 af pug407aut »
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L

Toki

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 9
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Sv: Max ladetryk overskredet - Peugeot 508 2,0hdi 163 hk 215000km
« Svar #7 Dato: 10. September 2019, 16:42 »
Ny turbo er nu monteret og det ser ud til at virke 😃👍