Hej.
Jeg har læst her på forummet og prøvet mig lidt frem.
Min 206 1,4 sw fra 2006 har i lang tid haft periodisk dårlig visning i display (mangler segmenter men i øjeblikket er det fint). Senere begyndte den med at skrive ESP fejl, tænde ESP lampe i instrumentering og bippe. Når det sker mister den motorkraft (går i nød-mode?) og omdrejning samt temp. falder til nul og nogle gange også speedometret. Motorlampen kommer også på og til tider også ABS lampen, og nogle gange ladelampe og den skriver STOP.
Der er nu også begyndt at være problemer med at starte, både kold og varm. Det har så hjulpet med lukke-låse-åbne døre en 2-3 gange men nu er der perioder hvor bilen ikke reagerer på fjernbetjeningen. Så må BSI resettes og centrallåsen virker igen og bilen kan startes.
Starteren kører hvergang men den får ikke tænding/benzin.
Batteriet har 12,1V og 13,8 når der lades (målt på batteri og i cigarettænder).
OBDII fejlkoder er læst: U1000, U1003, U1118 og U0415.
Bilen kan fungere normalt i et par dage med og uden motorlampe tændt.
Jeg har efterset stelforbindelser under forlygterne, ved ECU og på motorblok ved gearkasse. Der er målt 1 ohm fra minuspol til motorblok.
Alle sikringer er checket og alle stik på ABS-boks, ECU, sikringsboks i motorrum og BSI har været aftaget/motioneret.
Der er ikke spændingstab over tændingslåsen til BSI.
Muligt at jeg har glemt noget for meget er tænkt og prøvet.
Her I dag ville den ikke starte kold, så BSI reset. Senere ville den ikke starte varm. Lod den stå 1 time uden at gøre noget og så startede den fint.
Når man drejer nøglen kan man høre benzinpumpen køre men ikke altid. Skal den gøre det hver gang eller kun efter om der er tryk til dysserne?
Har I erfarne folk nogle gode råd til at komme videre i fejlfindingen. Er der andre kritiske stelpunkter jeg skal efterse.
Mvh Ras