Forfatter Emne: Motorstyringsopdatering og katalysatorskift 308 fra 06-2021  (Læst 936 gange)

Wandy

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 1
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Gørding
Har en Peugeot 308 fra juni 2021. Kørt 47.000 km produceret 19-12-2020.

Jeg har fået udført en kampagne, motorstyringsopdatering den 7. august 2023.

Lørdag den 30. december 2023 er vi på vej til Esbjerg men får en meddelelse på infoskærm omkring en motorfejl, kør på værksted. Kontakter via bilen SOS Peugeot, som oplyser at jeg godt kan køre videre med bilen når det kun er en gul alarm. Vi kører hjem og kontakter vores Peugeot værksted i Varde den 2. januar 2024 og samme dato køre vi til værkstedet. Værkstedschefen oplyser at bilen nu har fået installeret en nyrer motorstyring og at værkstedet har bestilt en reservedel som skal monteres.
Forventer således at der er en føler eller andet som skal skiftes.

Vi kører den 3. januar mod Vejle men når ikke længere end til Vejen før advarselslampen igen lyser.
Ringer til værksted og kører herefter hjem.
Jeg bliver senere ringet op af chefen for værkstedet der oplyser at reservedelen nu er kommet hjem. Værkstedet har tid til montering den 11. januar 2024 og oplyser at reparationen vil tage ca. 5 timer. Jeg spørger så ind til hvad det er der skal udføre siden det tager så lang tid. Får så at vide, at det er der skal skiftes. Bliver noget overrasket, men værkstedschefen oplyser at det vil blive udført uden beregning via udvidet garanti.

Forstår ikke helt sammenhænget i ovennævnte, hvorfor skal katalysatoren skifte på en forholdsvis ny bil?
Peugeot skifter vel ikke uden der er en særlig grund hertil. Kan ikke få en ordentlig forklaring af værkstedet.

Er der nogen herinde der har oplevet noget lignende og måske har en forklaring.