Forfatter Emne: 407 nøgle problem  (Læst 879 gange)

504L1709

• Newbie
  • *
    • Vis profil
  • By: Smørumnedre
407 nøgle problem
« Dato: 20. December 2024, 21:37 »
Min 407 3.0 aut fra 2005 kunne pludselig ikke starte.  Motoren tørner villigt. Vinduerne kunne ikke rulles op igen. Nøglen, både en med fjernbetjening ( der ikke har virket længe  ) og en med transponder afvises med kryds i displayet i instrumentpanelet. Transponderen, en glasampul, viste sig at være knust, men har alligevel virket indtil fejlende start. Jeg har ikke noget kort med kode. Hvordan får jeg liv i bilen igen ?

SR

• Sr. Member
    • Vis profil
Sv: 407 nøgle problem
« Svar #1 Dato: 22. December 2024, 08:28 »
Et begge chips ødelagt?

Med registreringsattesten i hånden indleverer du bilen til autoristeret værksted og lader dem kode de nye chips, hvis du har indkøbt disse. Ellers kan de også hjælpe med det, måske oplyse chiptypen.

Alternativt:
1. få fat i en auto låsesmed - og indlever bilen der.

2. Får udleveret koden til bilen hos autoriseret forhandler, formentlig mod betaling, De kan slå koden op i deres system. Så kan du selv kode den eller få en anden til at hjælpe dig. Der er et par brugere herinde som kan bistå, afhængig af hvor i landet du bor.

504L1709

• Newbie
  • *
    • Vis profil
  • By: Smørumnedre
« Svar #2 Dato: 09. Januar 2025, 10:41 »
Tak for hint. Begge nøgler afvises. Transponder ID46 og ID48 er indkøbt fra Kina. Jeg ved ikke om den ene eller anden skal bruges. Fremfor at købe koden hos Peugeot kan ECU’en måske afkodes ( immo off ? ). Hvem blandt brugerne mener du kan hjælpe. Bilen står i Smørumnedre som er lige uden for Ballerup ved København

SR

• Sr. Member
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: 09. Januar 2025, 19:50 »
Der er måske en der melder sig på banen, men ellers kan du prøve at kontakte Le Petit Garage i Jonstrup.