Forfatter Emne: Baglys og nummerpladelys  (Læst 1604 gange)

NicolaiM

• Newbie
  • *
    • Vis profil
  • By: København
Baglys og nummerpladelys
« Dato: 20. Januar 2025, 20:38 »
Hej alle
På min Peugeot 107 fra 2014 er begge baglygter og nummerpladelyset tilsyneladende gået samtidig. Tågelys, bremselys og baklys virker stadig.
Jeg har set på sikringerne og det burde ikke være en af dem. Jeg har haft en af nummerplade pærerne ude, og den er fin. Hvad kan problemet være?

John Høj

• Full Member
    • Vis profil
  • By: Idestrup
Sv: Baglys og nummerpladelys
« Svar #1 Dato: 21. Januar 2025, 10:56 »
Tjek lygternes stelforbindelse. At nogle af pærerne virker, har ingen betydning for at stelforbindelse mangler. Disse kan trække stel via ledningsnettet, andetsteds fra.
Peugeot 107 årgang 2013
Citröen C4 1,6 e-hdi årgang 2011

SR

• Sr. Member
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: 21. Januar 2025, 11:55 »
Hej alle
På min Peugeot 107 fra 2014 er begge baglygter og nummerpladelyset tilsyneladende gået samtidig. Tågelys, bremselys og baklys virker stadig.
Jeg har set på sikringerne og det burde ikke være en af dem. Jeg har haft en af nummerplade pærerne ude, og den er fin. Hvad kan problemet være?

Har du tjekket, at det ikke er en af de modeller, hvor al lys bagpå som standard er slået fra - og kun tændes automatisk, når det er mørkt nok... med mindre du selv tænder det.

Kan du tænde lyset manuelt - og så virker alle de pærer du omtaler?

NicolaiM

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: 21. Januar 2025, 12:06 »
Tjek lygternes stelforbindelse. At nogle af pærerne virker, har ingen betydning for at stelforbindelse mangler. Disse kan trække stel via ledningsnettet, andetsteds fra.

Hvor tjekker du stelforbindelsen? Er det ved stikket i lygtehuset, eller kører stelledningen ned til karosseriet et sted bagpå hvor jeg skal tjekke?

John Høj

• Full Member
    • Vis profil
  • By: Idestrup
« Svar #4 Dato: 21. Januar 2025, 13:34 »
Prøv at følge den sorte ledning fra stikket, væk fra lygten, og se hvor den ender.
Peugeot 107 årgang 2013
Citröen C4 1,6 e-hdi årgang 2011

NicolaiM

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: 21. Januar 2025, 18:35 »
Hej alle

Har du tjekket, at det ikke er en af de modeller, hvor al lys bagpå som standard er slået fra - og kun tændes automatisk, når det er mørkt nok... med mindre du selv tænder det.

Ja det er desværre ikke det der er problemet. Hverken lys ved manuel tænding eller når det er mørkt…

SR

• Sr. Member
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: 21. Januar 2025, 18:50 »
Hej alle

Ja det er desværre ikke det der er problemet. Hverken lys ved manuel tænding eller når det er mørkt…

Ok, så blev det sat på plads.

Så er der kun måling tilbage. Er der plus henholdvis stel til stede?