Forfatter Emne: 3 Spørgsmål vedr. 405 1,6 GLX  (Læst 2415 gange)

Sir_M

• Gæst
3 Spørgsmål vedr. 405 1,6 GLX
« Dato: 06. Juni 2007, 05:20 »
Kan man montere et Inst.bræt med omdrejningstæller, uden at skulle trække alt for mange ledninger, det jeg mener er om den er "forberedt" til omdrejningstæller, eller om man selv skal trække ledninger osv ??
Og kan man på nogen måde selv stramme de bagerste torsionsfjedre op, eller skal man have fat i en nyere bagbro ??
Og hvordan sænker jeg den bagi, hvis nu jeg skulle få lyst til at sænke den på et tidspunkt ??
Har lige købt bilen i sidste uge, og ved ikke ret meget om peugeot (endnu) ;)

Mvh

Michael

Thomas 307 SW

• Sr. Member
    • Vis profil
  • By: Køge
RE: 3 Spørgsmål vedr. 405 1,6 GLX
« Svar #1 Dato: 06. Juni 2007, 21:18 »
Citér
Sir_M skrev:
Kan man montere et Inst.bræt med omdrejningstæller, uden at skulle trække alt for mange ledninger, det jeg mener er om den er "forberedt" til omdrejningstæller, eller om man selv skal trække ledninger osv ??
Og kan man på nogen måde selv stramme de bagerste torsionsfjedre op, eller skal man have fat i en nyere bagbro ??
Og hvordan sænker jeg den bagi, hvis nu jeg skulle få lyst til at sænke den på et tidspunkt ??
Har lige købt bilen i sidste uge, og ved ikke ret meget om peugeot (endnu) ;)

Mvh

Michael

Jeg vil mene at ledningerne er klar til omdr. tælleren.

Du kan ikke stramme torsionsfjedre, det er en stålstang der bliver vredet om sin egen akse når bilen skal fjedre.

Du kan sænke den uden bagi uden at skulle købe nye dele, men det kræver nok masser af arbejde på så gammel en bil. Du kan læse om opgaven her: http://www.hi-speed.dk/lavere.html

God arbejdslyst.
Mvh. Thomas Trydal, formand PCDK.
Nu med 308 SW GT THP 175 2008.