Forfatter Emne: 205'erens svage sider.  (Læst 1447 gange)

Jive

  • Gæst
205'erens svage sider.
« Dato: 20. Juli 2007, 23:25 »
Hej.

Jeg er ved at overveje en 205'er 1,8 diesel fra '87, og vil i den forbindelse gerne vide, hvor den model har sine svage sider, bl.a. med hensyn til rustangreb, men også hvilke andre ting, jeg skal kigge efter på den. Er der f.eks. typiske el-fejl, vil det være en god ting at vide hvor man skel kigge, og også hvor den typisk bliver angrebet af rust. Er der nogen bestemte måtter, der lige skal løftes, eller fjernes for at finde rusten i sådan en model.

Mvh.

Jesper

vonforhud

  • Gæst
RE: 205 svage sider
« Svar #1 Dato: 22. Juli 2007, 13:41 »
Ved forrude viskeren samler vand sig og der kommer rust.

Styrestængerne har en tendens til at dø på 205.

Bagklaphængslerne dør også efter en 20 års tid, der skal nye på.

Der kommer nemt rust ved dørene, på motorhjelmen foran og ved bagskærmene.

forsædebetrækket har en tendens til at være slidt ned på de gamle biler.

Jeg har en 205 fra 86, og der er lidt skavanker og den er grim, men den kører og starter perfekt.

wampire

  • Gæst
RE: 205'erens svage sider.
« Svar #2 Dato: 22. Juli 2007, 14:48 »
kig under reservehjulet det er et godt sted for skidt.
og bag ved plastikskjoldet på bagklappen, der kan komme vand ned bag ved.  
de kan også ruste uder gummilisterne ved sideruderne, de skære i lakken når man køre, og øverst på B-stolpen kan lakken revne.
mange GTI'ere og Rallye'r har på et eller andet tidspunkt haft en skade, så kontroller at bilen ikke har været viklet omkring en lygtepæl. Man skal ikke lade sig skræmme af at panelet over kølergrillen, mellem forlygterne er grå eller sort. Panelet var aldrig malet i bilens farve fra fabrikken.
og instrumentbrættet kan knirke og det kan man ikke gøre noget.
tjek alt elektronik.

men det er en god bil, de starter hver gang.
min den gamle stod stille i omkring en måden og den startede første gang