Forfatter Emne: Xenon til Peugeot 406 Coupe  (Læst 3376 gange)

Jovi

• Gæst
Xenon til Peugeot 406 Coupe
« Dato: 05. Marts 2008, 13:22 »
Hej...

Jeg har en Peugeot 406 coupe 3,0 24V fra '99.

Jeg vil gerne have xenon, i forlygter, både nær- og fjernlys, og tågelygter.
I forlygterne sidder der H7 pærer mens der i tågelygterne er H1.

1: Betyder det at jeg skal have 3 xenon kits, for at det kan lade sig gøre?
2: Vil det give problemer på nogen måde?
3: Vil det trække for meget strøm?

Jeg håbet at I har et par gode råd!!

TAK!

Dieselfreak

• Gæst
RE: Xenon til Peugeot 406 Coupe
« Svar #1 Dato: 05. Marts 2008, 20:16 »
Du skal have et sæt xenon pr lys, dvs et for nærlys, et for fjernlys og et for tågelygter. Det er ret let at montere og det vil ikke give nogle komplikationer med dit elsystem. Må jeg anbefale http://www.hifispeed.dk/shop/search-1.html?keyword=xenonkit

Jovi

• Gæst
« Svar #2 Dato: 06. Marts 2008, 10:47 »
tak for det....!!

er der forskel i kvalitetn af xenon kits?

Det link du sender det er ca. 200-300 kr. dyrer end det her
http://www.everlight.dk/xenon-kit_8000k.html?osCsid=079cfd8dfbe4944a03947711b4c6c151

Dieselfreak

• Gæst
« Svar #3 Dato: 06. Marts 2008, 19:54 »
Jeg går ud fra at xenonkits er som med alt andet, du får hvad du bealer for. Jeg kender ikke noget til de mærke du havde fundet men til den pris kan du da altid prøve:-) Jeg kan ikke rigtig sige så meget om dem fra hifispeed, da jeg kun har kørt med det i 3-4 uger, mn indtil videre er jeg glad og tilfreds. Vær dog opmærksom på om din bil kører med can-bus elsystem. Der skal man vist nok have en ekstra dims oveni, men hvor den dims er indbygget i det kit fra hifispeed.

sh7873

• Gæst
« Svar #4 Dato: 07. Marts 2008, 23:47 »
Jeg vil lige gøre opmærksom på, at det kun er lovligt at eftermontere xenonlygter/pærer, hvis bilen ER monteret med lygtevasker/spuler og AUTOMATISK højdejustering af lygterne, dvs at alm højderegulering af lygterne, som der er i 98% af alle biler IKKE er nok

Dieselfreak

• Gæst
« Svar #5 Dato: 08. Marts 2008, 12:04 »
Ja man skal huske at pille det af inden dytten  skal til syn:-) Men hvad pokker, der er jo så meget der er ulovligt mht biler.

Jovi

• Gæst
« Svar #6 Dato: 10. Marts 2008, 09:04 »
Ja man skal yde for at nyde B)

Men jeg tænker nu på om bat. kan trække de 3 xenon kits, for ville ikke være fedt at jeg ikke ku starte et eller andet åndssvagt sted pga. det...:o

Dieselfreak

• Gæst
« Svar #7 Dato: 10. Marts 2008, 20:21 »
Ja det kan den sagtens, så det skal du ikke være bange for. Husk at nu hvor det med lovginingen er blevet nævnt skal du overveje hvor blå du vil have dem. Jo mere blå dit lys er, jo mere opmærksomhed får du fra politiet. Desuden har jeg hørt at jo mere blåt det er, jo "dårligere" er selve lyset. Så hvis du vil have lir og strissere, tag noget blåt. Vil du køre med godt lys og køre i fred så vælg en lav kelvin.

Jovi

• Gæst
« Svar #8 Dato: 10. Marts 2008, 22:04 »
TAK for hjælpen... jeg har valgt 8000k, det er nok uden at være for meget, synes jeg...! Men vi ser hvad policen siger til det!