Forfatter Emne: Hjælp: Sænkning af Peugeot 407 Sedan  (Læst 2470 gange)

Werling

• Gæst
Hjælp: Sænkning af Peugeot 407 Sedan
« Dato: 12. April 2008, 17:32 »
Hej,

Jeg har en Peugeot 407 Sedan fra 2007 (16" alu). Er glad for den og synes den er fed.

Den anden dag så jeg en tilsvarende bil bare sænket og jeg må sige det så ret fantasktisk ud...!

Derfor går jeg nu og overvejer at få min egen sænket. Men der melder sig en masse spørgsmål, som f.eks:

- hvad vil det koste
- er det dumt at gøre på en helt ny bil
- kan man risikerer at skade bilen på sigt
- er man garanteret at sporingen er så god som før

Hvis nogle af jer derude har nogle gode råd og forslag er de meget velkommen... ;)

Mvh. Werling
« Senest Redigeret: 15. April 2008, 21:28 af Werling »

sh7873

• Gæst
RE: Hjælp: Sænkning af Peugeot 407 Sedan
« Svar #1 Dato: 13. April 2008, 22:38 »
Hej.
Prisen er meget forskellig, alt efter hvor det bliver lavet, og hvilken kvalitet du vælger. Om det er dumt, kan kun du afgøre, bilen får helt andre køreegenskaber, bl.a. hurtigere ratrespons, mindre sidevindsfølsom, men den bliver også noget mere hård og kontant i affjederingen. Med mindre man skamsænker bilen, tager den ikke skade af det, Hvis det bliver aktuelt er 20-40mm passende. Generelt kan man sige, at sænkningsfjedre holder ikke helt så længe, som org. fjedre, og UANSET hvad du ellers hører rundt omkring, SKAL bilen 4-hjulsudmåles bagefter, da en sænkning ændrer på: kpi, camber og toe-in vinklerne.
Mvh. Henrik
« Senest Redigeret: 13. April 2008, 22:39 af sh7873 »

Dieselfreak

• Gæst
« Svar #2 Dato: 14. April 2008, 16:42 »
Men hvad skal man så vælge af sænking? Kan man nøjes med at skifte fjedre eller vil det være bedst at tage skridtet og montere helt ny affjedring som fx gevindundervogn?

sh7873

• Gæst
« Svar #3 Dato: 14. April 2008, 17:56 »
Hmm det er jo igen en smagssag, men jeg vil under ingen omstændigheder anbefale en gevindundervogn til alm husbehov

Dieselfreak

• Gæst
« Svar #4 Dato: 14. April 2008, 21:43 »
Jeg vil gerne mindske krængning i min bil. når jeg drejer lidt skarpt med lidt fart på krænger den meget. Tager man de små snoede landeveje mens man presser den lidt er den næsten ved at ryge af vejen. Vil sænkningsfjedre kunne hjælpe på dette?

Werling

• Gæst
RE: RE: Hjælp: Sænkning af Peugeot 407 Sedan
« Svar #5 Dato: 15. April 2008, 07:58 »
Hej,

Tak for alle jeres inputs... ;)

Jeg har netop hørt tilbage fra et Peugeot-værksted og de vil kunne sænke bilen 35 mm for 4995 kr. alt inkl. (også 4-hjulsudmåling).

Virker det dyrt?

Det er kun fjederene der bliver udskiftet, og ja Dieselfreak - bilen skulle komme til at krænge væsenligt mindre.

Mvh. Werling

sh7873

• Gæst
« Svar #6 Dato: 15. April 2008, 19:40 »
Det var så lidt, det er jo bl.a derfor siden er her B) Hmm synes prisen er nogenlunde ok, dog lidt til den høje side, vil tro du kan få det gjort for omkring 1000 kr mindre i et dækcenter, også med fjedre af en god kvallitet. I de fleste tilælde har de lidt bedre udstyr til 4-hjulsudmåling, men hvis du har det bedst med, at det er peugeotfolk der piller i øsen, så er prisen nok ok.