Forfatter Emne: Hjælp søges! Anbefaling af Peugeot 306.  (Læst 1651 gange)

Andreas18

• Gæst
Hjælp søges! Anbefaling af Peugeot 306.
« Dato: 10. Januar 2007, 18:56 »
Hejsa.

Jeg skal ud og købe en ny bil. I denne sammenhæng er jeg faldet over en Peugeot 1,6 XS. Men vil gerne høre om nogle erfaringer med denne bil. Her tænker jeg på holdbarhed, den skal ikke være dyr i reparationer, da jeg er studerende. Hvordan er motor, gearkasse og rustbeskyttelse osv?

Har også læst at kører egenskaberne skulle være gode, hvilket er et plus, da den også skal anvendes til Track-day.

Hvordan trækker sådan en, 1.6, er godt klar over at det ikke er nogen sportsvogn, men vil også gerne have en nogenlunde hurtig bil.

Håber at i vil tage jeg tid til at svare på spørgsmålene.;)

Mvh Andreas
« Senest Redigeret: 12. Januar 2007, 21:02 af Andreas18 »

Porsdal

• Gæst
RE: Hjælp søges! Anbefaling af Peugeot 306.
« Svar #1 Dato: 11. April 2008, 20:53 »
hey
jeg kan varmt anbefale en 306 xs 1,6 fra 94 er selv 19 snart 20 og har ikke kørt andet end den ene bil og er ikke træt af den endnu:p...
den rykker fint nok til at gøre en forholdsvis "uerfaren" fører halv bange og så er den også rigtig nem at køre med kobling og gear ect den kan sagtens være økonomisk også hvis man vil det... syntes selv at det er en rigtig god begynder bil.

og så har xs modellen speciel sæder der er lidt mere "formede" og bagpot med en lille chrom ende som er lidt federe end almendelig 306B)

KloerS

• Gæst
RE: Hjælp søges! Anbefaling af Peugeot 306.
« Svar #2 Dato: 02. Maj 2008, 01:02 »
Jeg kan kun snakke varmt om en 306'er, jeg har selv en 306 1,8 16V, og den rykker i hvert fald rigtig godt.

Køreegenskaber, er ikke i top, det vil jeg ikke sige, men til prisen er den bedre end hvad man kan forvente, man vil jo altid kunne få en bil der er bedre, bare mønterne er til det.

Vedligeholdelse, har min været knap så heldig, jeg har købt den hos som har haft monteret en støre tank på bilen end den orginale, og havde "glemt" at sætte studser i, så benzin kunne komme ud, og vand, sten og lort ned i tanken, og dette var tilfældet, så der var kommet så meget lort i tanken at jeg skulle have den lavet for 10.000 kr. Men ellers er reservedelene nu meget billige, det er bare værktøjet som du skal lave det med som koster kassen! , så ta' dig en overvejelse om du ikke skulle købe en lidt billigere bil hvad det angår.

Benzin forbruget sidder i din højre fod, længere er den ikke Mester! (:

Men en 306'er er klart en fed bil at have som den første bil, jeg vil ikke bytte min for noget i øjeblikket, så skulle den i hvert fald sælges, så kunne det være jeg ville overveje det..!

Hvad angår kabinen, så er jeg meget utilfreds, der er INGEN plads til at sætte et headunit i som har mange ledninger, og ekstra tilbehør, med mindre du spiller hele lortet fra hinanden, så har du en potion gå på mod, og er født med tålmodighed i røven på størelse med en guldske, så go for it knægt! (:

- Held og lykke herfra (: