Forfatter Emne: Fejl ved styretøj/servo  (Læst 3650 gange)

jtherkelsen

• Gæst
Fejl ved styretøj/servo
« Dato: 25. Juli 2012, 17:16 »
Hej,

Jeg oplever at styretøjet/servoen i min Peugeot 307 SW (2,0 - 2004) ikke virker. D.v.s at styringen af bilen bliver meget træg... Når det sker, kan jeg stoppe bilen, vente 5 - 10 minutter og når jeg tænder den igen virker servostyringen, men desværre kun i et kort stykke tid, hvorefter styretøjet igen bliver trægt. Ved kørsel over længere afstand (uden at bilen slukkes) har jeg oplevet at servoen løbende slår til og fra.

Er der nogen der har en ide til hvad der er årsagen og hvad der skal til for at løse problemet?

midph

• Gæst
RE: Fejl ved styretøj/servo
« Svar #1 Dato: 25. Juli 2012, 19:53 »
..hvad siger oliestanden på pumpen??

KHJ

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: 25. Juli 2012, 22:50 »
Prøv og tjek stikket både data og forsyning  ,  hvis der ikke er noget at se på dem  skal der nok en anden pumpe til

jtherkelsen

• Gæst
« Svar #3 Dato: 26. Juli 2012, 09:04 »
Oliestanden var under minimum så den er blevet efterfyldt og udluftet grundigt. Jeg oplever desværre stadigt at pumpen "hakker" og efterfølgende sætter ud. Jeg har endnu ikke kontrolleret de forskellige stik men vil selvfølgeligt gøre det.

Jeg kan se at disse hydraulikpumper kan købes som brugt/renoveret. Er det en god ide, eller skal jeg bide i det sure æble og købe en ny?