Forfatter Emne: Fejlmelding om ABS, ESP og dæktryk i 407 2,0 diesel  (Læst 5802 gange)

kon

• Gæst
Er der nogen der kan fortælle mig hvad denne fejlmelding kan være?
Når jeg starter bilen laves der et motortjek og der vises ingen fejl, efter at have kørt omkring 4- 5 km meldes der at der er fejl på ESP systemet og lidt efter vises symbolet for ABS fejl. Ser man i logsystemet er der også her vist at der er en fejl i ABS og ESP systemet, men slukker jeg så for motoren og derefter igen starter vises der ingen fejl og der er heller ikke nogen fejl i logsystemet.
Bilen bremser perfekt.

En anden fejlmelding der er lidt irreterende er at når jeg har kørt ca. 40-50 km kommer der e fejlmelding om at dæktryksmålerene ikke kan monitere. Dette symbol slukker efter ca. 2 min. og vises så ikke før jeg igen har haft motoren slukket og startet.
:D
Ja nu har jeg så fået lavet fejlen med ABS - ESP. Først blev den ene sensor skiftet og det hele så ud tilo at være fint men efter ca. 200 km kørsel kom fejlen igen og så var det den anden sensor. Jeg fik klaret problemet med min mekanikker som ikke er en Peugeot forhandler men en utrolig dygtig meknikker under Mekonomen Autoteknik at der så her er 3 års garanti på udskifteder reservedele og at timeprisen kun er 350 inkl. moms gør vel ikke noget.
Med hensyn til fejlen med dæktryksmåleren - ja, så er det fordi der simpelhen ikke er nogen føler i dækket - hvilket jeg ikke var klar over, men nu vil jeg så prøve at få fat i nogle dæktrykssensorer.
Ellers må jeg sige at bilen til fulde lever op til mine forventninger.
« Senest Redigeret: 03. August 2008, 14:10 af kon »

Hagbard

• Gæst
RE: Fejlmelding om ABS, ESP og dæktryk i 407 2,0 diesel
« Svar #1 Dato: 25. Maj 2008, 16:35 »
Har en bil magen til din og får en anden fejl; Venstre fordør er ikke lukket (selvom den er)! Den melding fjerner jeg ved at aktivere centralelåsen, slå den til og fra en gang. Samtidig låser dørene af sig selv af og til. Drøn irriterende med den type elektriske fejl i en ellers dejlig bil.

kib

• Gæst
RE: Fejl på bremseklods indikator 407
« Svar #2 Dato: 03. Juni 2008, 20:06 »
Jeg har lige købt en 407 sedan som har kørt 6000km da jeg pludselig får en alarm for nedslidt bremseklodser, jeg henvender mig til Peugeot i Hillerød hvor de siger at der er en infoflash på den repration som lyder på at stiket til bremseklods indikatoren skal klippes af og ledningerne samles med en krymp muffe hvilket blev gjort men uden nogen virkning, så ved næste besøg hos forhandleren blev muffen så igen klippet af og nye bremseklodser monteret med en ny krymp muffe og så var fejlen væk, Men nå du så skal kigge bremser efter eller udskifte bremseklodserne skal du klippe et stykke af motor ledningsnettet og der kan ikke fås nye orginalstik da de kun kan fås sammen med et nyt motor ledningsnet, så hvis i får sådan et problem så husk at sige at de ikke skal klippe i jeres lednings net fejlen er i bremseklodserne.
Så jeg syntes det ville være på sin plads at Peugeot kaldte alle 407 ind og kontrolleret bremseklodserne og Evt udskiftede dem.

Den Utilfredse

goofy

• Gæst
RE: 407 abs /esp-fejl og andre elektronikfejl
« Svar #3 Dato: 01. August 2008, 11:29 »
Jeg Har en 3 år gl  407 med de samme fejl på esp og abs
for 1 år siden er  Com-modulet skiftet der er skiftet en abs sensor
i år, og der er stadig fejlmelding fra systemet. Fejlen kommer og går
som vinden blæser. der har også været samme problem med centrallåsen, som ikke låser dørene men kun benzindæksel og bagagerum. Denne fejl var først periodevis men er nu permanent.

Her ud over virker multi displayet ikke det kan ikke tåle hverken varme eller kulde. der har været fejlmeldinger på dæktrykssensor og katalysator
uden grund.

Har igår haft bilen på værksted for specfikt at få ordnet
låsesystemet og esp/abs (Hos Peugeot Amager DE KAN IKKE  ANBEFALES)
 Da jeg bestilte tiden sagde jeg at jeg at jeg skulle køre på ferie den efterfølgende dag. Så ringerde man fra værkstedet og siger at de ikke har den elektronikboks( til kun 2500 ) der skal udskiftes, men først kan få den den følgende dag. Det er sgu for sølle man ikke kan hente den hos Peugeot Danmark same dag.Man kunne søreme heller ikke lige finde fejlen på esp/abs systemet. (fik fejlmelding da jeg startede bilen imorges !!)

Jeg skulle sgu hellere ha købt en japaner der virker elektronikken.

Ole Edslev - 407

• Sr. Member
    • Vis profil
RE: Fejlmelding om ABS, ESP og dæktryk i 407 2,0 diesel
« Svar #4 Dato: 01. August 2008, 21:03 »
Peugeot 407 Sedan
Peugeot 407 blev meget omtalt da den kom frem, og efter at jeg kender flere der har kørt Peugeot og været godt tilfreds, ville jeg gerne bytte min veltjente Audi 1,8 95 med en nye Diesel, vi prøvede en Audi 1,9  (90 heste)og en Peugeot 2.0, (137 heste) og følte at vi fik meget mere bil i Peugeot, som samtidig var lidt billigere. (Vi ventede fra aug til dec.04. Før den blev leveret)
 Vi har været meget glade og tilfredse med vores 407 Hdi Sedan, og vi har altid syntes den var pæn, da vi var en tur i Østrig, sagde vores vært, at den lignede ”Ein schöne Frau” der stod en nye Audi A3 ved siden af.
Vi kan køre 20 km pr liter, når vi gerne vil, men vort snit ligger nok på 16 km, vi har kørt 85000km og den kører 110km i 6. gear (ved 2000 omdr  som er anbefalet)
Udover at koblingen skulle skiftes har der ikke været problemer, tværtimod.
MVH Ole Edslev
Sedan 40http://7-2,0 HDI- dec 04. 188.000