Forfatter Emne: Hjælp!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!  (Læst 1513 gange)

Claus P

• Gæst
Hjælp!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
« Dato: 29. September 2008, 15:22 »
Det kan da ikke passe at der ikke er nogle der kan give mig en forklaring på hvordan man afmontere rattet på min 206 SW. Hjælp mig nu lige.:(:(:(:(:(:(:(:(:(

Dieselfreak

• Gæst
RE: Hjælp!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
« Svar #1 Dato: 29. September 2008, 15:47 »
Jeg kan fortælle dig hvordan man gør på en 406 ifølge haynes bogen, principet er nok det samme.

Remove the airbag
Position the front wheels in the straight-ahaed position and engage the steeringlock.
slacken and remove the steeringwheel retaning bolt then mark the steeringwheel  and steerincolumn shaft in relation to each other.
Release the airbag unit wiring connector from its retaining clips and lift the steeringwheel off the column splines, take care not to damage the wiring.

Du vil nok også have hvordan man afmontere airbagen men det er en rigtig lang beskrivelse hvordan man gør det, føst af med batteriet, skille midterkonsollen ad og finde airbag controll unit og hive stiket af. Derefter kan du stikke en skruetrækker op i rattet under airbag dækslet for at vrikke en klemme løs, så skulle du kunne løfte dækslet af og tage ledningerne af airbaggen.

Men ifølge de her billeder og guides i haynes bogen er det ret avanceret at afmontere airbaggen så det var ikke noget jeg ville pille med. Tænk på hvad en ny koster hvis det er...