Forfatter Emne: benzin eller diesel  (Læst 1386 gange)

caroline

• Gæst
benzin eller diesel
« Dato: 17. November 2008, 19:22 »
Jeg står over for at skal skifte min 206ud med en ny 207 men jeg er kommet meget i tvivl om hvad der er bedst. Skal jeg vælge benzin eller diesel når jeg [mail][/mail]ofte kun kører 4 km af gangen, men tit 5-6 gange om dagen. Har det noget at sige i forhold til reperationer og sådan noget.:|

Ole Edslev - 407

• Sr. Member
    • Vis profil
RE: benzin eller diesel
« Svar #1 Dato: 17. November 2008, 20:53 »
Jeg købte en Dieselbil  dec. 2004, fordi jeg synes det var spændende med en Diesel, og den har været rigtig god, vi kører ca. 22.000 km om året. Jeg er overbevist om at vi sparer penge på brændstof, men koblingen kunne ikke holde det kostede godt 15.000,- det har vi ikke været vant til at det sker så hurtigt. Vi har haft bil siden 1960.

Det kunne måske økonomisk være en fordel, i dit tilfælde at holde sig til Benzin. Men Peugeot har ry for rigtig gode Dieselmotorer, og det synes vi også.

MVH Ole Edslev
Sedan 40http://7-2,0 HDI- dec 04. 188.000

Dieselfreak

• Gæst
RE: benzin eller diesel
« Svar #2 Dato: 18. November 2008, 08:38 »
Hvis du ikke kører mere end du gør, bør du måske holde dig til benzin. Der er jo en ret pæn prisforskel på diesel og benzin modeller, og der går nok lang tid før diesel har tjent sig selv hjem igen.
Diesel er sjovere at køre, men rent økonomisk havde jeg valgt en benzin hvis jeg kørte ligeså lidt som dig.