Forfatter Emne: 206, 1.6, 2004, Starter går ikke i indgreb ???  (Læst 1513 gange)

HansH

• Gæst
206, 1.6, 2004, Starter går ikke i indgreb ???
« Dato: 14. April 2009, 23:07 »
Startmotoren klikker kun men drejer ikke motoren.
Det startede som et periodisk problem mest når den er varm med at starteren ikke vil gå i indgreb.
Jeg har så pillet starteren ud (valeo) og haft den til test ved et Lucas værksted der ikke fandt nogen fejl.
Har så sat den i igen og nu vil den slet ikke.
Har pillet den ud igen og skilt den ad, der er ingen fejl at se, alt fungerer rigtigt og den virker i fri luft når jeg sætter strøm på med startkabler og aktiverer startrelæet.
Er der nogen der kan give mig en idé inden jeg giver op og køber en ombytter?

ZTJ

• Gæst
RE: 206, 1.6, 2004, Starter går ikke i indgreb ???
« Svar #1 Dato: 28. April 2009, 07:35 »
Får den 12V på til relæet (det tykke kabel) og er det helt og iorden? det kan være forsyningen fra batteriet til starteren. det kan også være dårlig stelforbindelse mellem batteri og motor, meeen så vil du muligvis også have andre problemer.

HansH

• Gæst
« Svar #2 Dato: 28. April 2009, 12:54 »
Tak for dit svar.
Det endte med at det var startrelæet der fejlede.
Når jeg spændte skruen til det tykke kabel kom der ingen forbindelse.
Da jeg havde starteren ude var det ikke spændt og så var der lige nøjagtig forbindelse.
Jeg skilte så startrelæet ad og det var kontaktsættet der var brændt næsten helt væk. Jeg kunne så vende den ene kontakt og nu virker det, men man må jo kalde det en nødreparation så nu er jeg på jagt efter et startrelæ, men kan kun købe startmotoren komplet som ombytter (1037+moms).
Er der nogen der ved hvor jeg kan købe startrelæet i løs vægt?

ZTJ

• Gæst
« Svar #3 Dato: 04. Maj 2009, 13:08 »
Hej igen.
De fleste autoelektro værksteder bør kunne sælge dig et relæ løst. Hvad står der på starteren, det kan være jeg (og post danmark) kan hjælpe lidt.

HansH

• Gæst
« Svar #4 Dato: 06. Maj 2009, 08:17 »
Der står Valeo D6G3 / D6RA10 / 11F4/0943 / RSA / 9618725080.
Det er hvad der står på selve starteren, på relæet står der intet.
Det er stadig ikke lykkedes mig at finde den del.
Min datter i Paris har også været sat på sagen og der kan hun få delen men til €93, det er ligesom lidt over smertegrænsen, så kan jeg ligesågodt skifte hele starteren herhjemme (1030+moms ved Peugeot).