Min 406 Coupe har nu fået skiftet motorstyringen for anden gang inden for 1½ år.
Første gang fik jeg "antipollution fault" meldinger fra kørecomputeren nogle gange, hvorefter den gav "ESP / ASR Fault" og døde. Herefter skrev den bare "Engine Immobiliser Fault" når jeg prøvede at starte den.
Værkstedet fortalte at min motorstyring var død, den blev skiftet og bilen kørte igen.
1½ år efter (10/5-2009) skete det så igen. jeg fik en "antipollution fault" efterfulgt af en "ESP / ASR Fault", jeg kunne nu trille bilen hjem i nødprogram, med max 1500 rpm, selv med fuld gas. efter at have haft bilen slukket i et kvarters tid med batteriet afmonteret forsøgte jeg igen at starte den, nu fik jeg igen: "Engine Immobiliser Fault".
Denne gang fortalte værkstedet at mit gasspjæld og en tryksensor var død, det blev skiftet, men de kunne ikke få min motorstyring "låst" op igen, så de var nød til at skifte den også, for anden gang!
Jeg har endnu ikke kunne få en god grund til hvorfor motorstyringen skulle gå i stykker.
Håber der er nogle her der har en god ide, for det er sgu en pebret omgang at skulle skifte motorstyingen.