Jeg var medlem af Peugeotklubben for et stykke tid siden og nu er jeg ved at melde mig ind igen!
Jeg er den lykkelige ejer af to Peugeot 106 GTI biler!
Det "GULE LYN" og den "RØDE RACER"!
Jeg har kun haft den "RØDE RACER" i en uge og det er en temmelig speciel Peugeot 106 GTI tør jeg nok sige!
Her er bilens DATA:
Peugeot 106 GTI Premium.
Motoren er tunet komplet hos Agergård af Agergård personligt.
Den sidste han selv lavede for private.
Som ekstra fint er selve tuningen udført med smedede stempler og ekstra lette plejlstænger (Arrows). På den måde er stempel og plejlstang lettet med ca. 125 gram pr. cylinder.
Stålkrumtap og forstærkede lejer.
1860 ccm.
200+ HK.
Drejningsmoment på over 225 Nm.
Topstykket er bearbejdet efter alle forskrifter.
Motorstyring er Magneti-Marelli og programmeret hos Agergård.
Kobling er ny. Ca. 4.500 Km.
Gearkasse er i orden.
Undervogn er udstyret med 106 Maxi skruefjedre foran og gul Koni bag, Hvilket efter TDC-eksperterne er det optimale.
Undervognen er i øvrigt sat op af TDC-mekanikere, blandt andet Jens Lehmann, Peugeot Køge. Hvem man i øvrigt kan kontakte for oplysninger omkring vognen.
Øvrigt udstyr:
CD-Radio med 10x veksler.
Håndfri telefon med tilhørende mobil i bilens farve.
Bilen har kørt ca. 4.500 siden modifikation/tuning.
Bilen er en firmabil og er overserviceret.
Bilen har aldrig været kørt uhensigtmæssigt hårdt og har aldrig kørt banerace!
Er det sejt eller hvad?
Det er meget farligt at have sådan en hurtig lille bil, som den røde er og jeg er allerede blevet stoppet af en Æggeskal!
Jeg satte meget hurtigt igang fra et rødt lys og det må man åbenbart ikke?
Når sandheden skal frem var jeg nok oppe på 90 eller 100 kmt i timen, man skal virkelig passe på i den røde racer! ...Den er virkelig lynhurtig!
Jeg slap for en fartbøde, for han kunne slet ikke nå at måle mig!
Jeg fik en reprimande og så var det det!
Egentlig er det meget smart med en bil der er så hurtig at den ikke kan måles???
HAHAHA!
Jeg må lære at styre min fartglæde, men den RØDE RACER er helt vild!
Når man kører 110 på motorvejen er det kun med gaspedalen en halv centimeter nede og der er ca 10 centimeter at give af!
Jeg har stadigt ikke helt vænnet mig til bilen for den er meget følsom over for at køre i for lavt gear!
Den er ikke særlig god til Køkørsel! ...det er noget være hakkeri!
Man skal være meget varsom på gaspedalen, for den farer frem, som en trold fra en æske, hvis man ikke passer på!
Men jeg er jo ikke helt ny og jeg skal nok få styr på lortet!
Det er bedre end at have lort på styret!
Jeg startede min bilkarriere med en Postrød Alfa Romeo GTV med 130 hestekræfter! ...Det blev et dyrt møde!
Topstykket flækkede to gange og til sidst måtte jeg give op!
Det blev simpelthen for dyrt og til sidst sagde banken stop!
Efter et par år med at betale gælden købte jeg en helt ny Hvid Peugeot 106 RALLYE!
Jeg har kun haft peugeot 106 siden da!
Senere en rød 106 GTI og bagefter den GULE GTI, som jeg har endnu!
Nutidens biler bliver grimmere og grimmere men Peugeot 106 er stadig flot!
Godt gået Peugeot!
I har lavet en KULT bil!
Til gengæld er det sørgeligt at Peugeot har glemt deres GTI historie!
Hvorfor kommer de nye modeller ikke i en GTI udgave?
Vi ses!
SALAMANDER