Fejlen kommer når motor er varm og den presses lidt, feks. op ad bakke eller med trailer ved omdr. under 3000.
Kører kun 11-11,5 km pr. L
Købte en vacum og tryktester og har kontrolleret følgende:
Alle vacum slanger for tæthed.
Stik på vacumregulatorer renset og smurt.
Byttet de ens vacumregulatorerne til EGR og turbo ventiler. Fejl flyttede ikke.
Vacumpumpe giver ca. 1bar vacum
EGR ventilen klapper ved hurtig slip af vacum.
Næte kontroller:
Ledninger på motorstyring. Dieselvarmer skal demonteres
Vacumforstærker for utæthed for om den æder vacummet. Hvordan?
Luftmassemåleren. Hvordan?
Kan det være turbo, turboventil eller utæthed før turbo; og hvordan kontrolleres dette?
Freeze frames:
Pid02=0243
Pid04=FB LOD=98
Pid05=77 WT°C=79
Pid0B=AC MAP PSI=25,2
Pid0C=1900 RPM=3200
Pid0D=69 KPH=105
Pid0F=2F IAT°C=7
Pid10=8484 LPH=0,83
Pid11=FB TPS=98
Sidste tank kørte den 11 km/L og ryger sort under acceleration, det er jo ikke godt.
Den har ikke brugt motorolie på ca. 1500km
Observeret:
Tikkelyd ved omdr. under 3000. Over 3000 omdr. forsvinder tikkelyden
Virker som om der er klumper i speederforbindelsen. Lige som om at den tøver ved nogle omdr.
Kan i hjælpe?
mvh. Leif