Det er en model 2004.
Problemet, gør at man skal "file" på koblingen når man starter - ellers går den i stå. Man skal ligeledes "file" på koblingen når man skifter op i gear. Det gør nærmest bilen værdiløs, at man skal køre den sådan, for at undgå at motoren går i stå.
Det er ikke et spørgsmål om en "for svag motor", det er et problem som Peugeot kender og anerkender, men som de, indtil videre, ikke har kunnet give en løsning på.
Problematikken handler (måske) om softwaren der styrer mængden af benzin i indsprøjtningssystemet. Det handler (måske) også om at motoren skal overholde nogle EU emmisionsgrænser, som den (måske) ikke nogensinde er produceret til at kunne klare. Måske er det også forklaringen på, hvorfor senere udgaver af 407 ere, fik en anden 1,8 motor?
Jeg ved godt at det er en opgave ud over dem vi normalt ser her i forummet, men det ville altså være rigtigt flot af Clubben, hvis vi kunne komme med en løsning på denne her. Også hvis der kun er tale om teorier!